جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 اسفند 1394     
وقتی «خیار» تروریستی می‌شود!

فرادید: زنجیره‌ای از اقدامات ضد تروریستی، پس از اشتباه تلفظی پسر چهار ساله صورت گرفت که در نوع خود بسیار جالب است!
 
به گزارش تلگراف، پسر بچه چهار ساله واژه Cucumber (کیوکامبر: خیار) را سهوا Cooker Bomb تلفظ کرده بود و همین مسئله جنجال به پا کرد. خانواده این پسر مدعی هستند که اظهارات کارکنان مهد كودک مبنی بر اشتباه تلفظی فرزندشان ممکن است باعث ارجاع او به «برنامه‌های ضد افراطی گرایی» شود.
 
پس از اینکه پسر بچه چهار ساله واژه انگلیسی خیار را اشتباه تلفظ کردند، کارکنان مهد کودک خواستار ارجاع او به برنامه‌های «پروژه ضد تروریسم» شدند. خانواده آسیایی کودک می‌گویند که نگرانی‌های کارکنان مهد کودک از یک نقاشی شروع شده است؛ در آن نقاشی که کودک چهار ساله کشیده، یک مرد بالغ با یک چاقوی بزرگ در حال بریدن خیار است.
 
کارکنان مهدکودک بِدز در شهر لوتون می‌گویند که آن پسر هنگام توصیف نقاشی از واژه «کوکر بمب» استفاده کرده و همین مسئله را با والدین کودک در میان گذاشته‌اند. آن‌ها به خانواده این پسر گفته‌اند که بهتر است پرونده را با مسئولان برگزاری برنامه‌های ضد افراطی‌گرایی در وزارت‌ كشور در میان بگذارند.
 
در گزارش بی بی بی آسیا نتورک آمده که پرونده در نهایت به پلیس و گروه خدمات اجتماعی ارجاع داده شد و آن‌ها تصمیم گرفتند تا پرونده را در همین مرحله ببندند.
 
مادر کودک که نخواست نامش فاش شود، گفت: «کارکنان مهد کودک مدام همین جمله را تکرار می‌کردند. روز بسیار بدی بود. من می‌ترسم که بچه‌هایم را از من دور کنند.»

وقتی «خیار» تروریستی می‌شود!
تصویری که به برنامه‌های ضد افراطی گرایی طعنه می‌زند!

این مورد پیشتر نیز سابقه داشته است. در ماه ژانویه نیز پلیس برای بررسی پرونده‌ای مشابه سراغ پسری 10 ساله رفت. آن پسر در کلاس درس مدرسه به جای واژه‌ی خانه تراس دار (terraced house) از واژه خانه تروریستی (terrorist house) استفاده کرده بود.
 
گفتنی است بر اساس دستورالعمل‌های ضد تروریستی و امنیتی (که از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به صورت قانون درآمد)، تمامی معلمان و دیگران کارکنان مدارس بریتانیا موظفند هر گونه مورد مشکوکی را فورا به اطلاع مسئولان برسانند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: