جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 اسفند 1394     
بیا از خیر این چنددرصد ناقابل بگذر!

شفاف: اغلب مشاورین تحصیلی و حتی دبیران معتقدند. اگر داوطلبی به تعدادی از پرسش های چهارگزینه ای هر درس در کنکور سراسری پاسخ ندهد، بازهم می تواند رتبه خوبی کسب کند. آنها معتقدند: حل برخی از تستها، بسیار وقتگیر است، لذا لزومی ندارد تا دانش آموزان وقت خود را صرف مطالعه مباحث مرتبط با این تست ها نموده و یا در سرجلسه کنکور سراسری به این دسته از سؤالات پاسخ دهند.اما سیناتهرانی مشاور رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور در اینستاگرام شخصی خود، نظری کاملاً متفاوت ارائه داده است و معتقد است اتفاقاً بسیاری از تستهای کنکور سراسری علیرغم ظاهر فریبنده خود، در کوتاهترین زمان ممکن قابل حل هستند.

به گزارش شفاف، سینا تهرانی در این رابطه نوشته است، متأسفانه اغلب مشاوران و دبیران می گویند: چون مدیریت زمان در سرجلسه کنکور بسیار مهم است، بنابراین اگر سه تست آرایه های ادبی؛ پنج تست زبان فارسی، تستهای درک مطلب عربی و گرامر زبان انگلیسی، چند مسأله شیمی، ریاضیات، فیزیک و نیز چند تست ژنتیک و ... را هم پاسخ ندادید، اصلاً نگران نباشید باز هم می توانید رتبه خوبی کسب کنید.


این افراد به دلیل عدم آگاهی یا شناخت کامل از استراتژی های طرح سؤال توسط طراحان کنکور سراسری، با دیدن ظاهر این دسته از تستها، اینطور نتیجه گیری می کنند که حل چنین سؤالاتی کاری بسیار وقتگیر و طاقت فرساست، حال آنکه اتفاقاً اگر کسی مهارت لازم را داشته باشد،یافتن پاسخ چنین تستهایی در کوتاهترین زمان ممکن میّسر خواهد بود.از نگاه
سیناتهرانی مشاور برجسته کنکور، پاسخ صحیح دادن به تست‌هایی که بسیاری از دانش آموزان به سراغ آنها نمی روند، نه تنها یک مهارت علمی است که می بایست توسط مشاور کنکور یا دبیران به دانش آموزان آموزش داده شود، بلکه بطور چشمگیری نیزباعث ارتقای رتبه دانش آموزان در کنکورسراسری خواهد شد.بنابراین عدم آگاهی صحیح یک مشاور یا دبیر، دلیل بر مشکل بودن و یا وقتگیر بودن آن تستها نیست. ضمن آنکه این شگرد طراحان سؤالات کنکور سراسری است که با طرح تست هایی که ظاهر طولانی و یا وقتگیر دارند، در صدد ایجاد ترس و استرس در دانش آموزان هستند، اما در واقع راه حل بسیاری از چنین تستهایی خیلی کوتاه و سریع است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: