جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 اسفند 1394     
بهره برداری از 63 کیلومتر و 50 ایستگاه مترو تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: برنامه جدی ما این است که با وجود همه سختی ها و مشکلات بتوانیم دو خط 7 و 6را با مجموع  بیش از 63 کیلومتر مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم و در این مسیر توقع می رود که دولت نیز همکاری داشته باشد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم اتصال مقاطع حفاری تونل خط 6 مترو طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: هم اکنون خطوط شش و هفت از خطوط باقی مانده شهر تهران است که عمدتا از شرق و جنوب شرق تهران و مناطق افسریه و دولت آباد به سمت شمال غرب و غرب تهران امتداد پیدا می کنند و به دلیل عبور از مراکز جمعیتی، از جمله خطوط بسیار پرمسافر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برنامه جدی ما این است که با وجود همه سختی ها و مشکلات بتوانیم دو خط 7 و 6را با مجموع  بیش از 63 کیلومتر مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم و در این مسیر توقع می رود که دولت نیز همکاری داشته باشد.

شهردار تهران عنوان داشت: اگر عدد 63 کیلومتر خط مترو جدید را در کنار 180 کیلومتر خط مترو که در این سال ها در شهر تهران ساخته شده است قرار دهیم، نشان می دهد که در دو سال پیش رو کار سختی در تامین منابع، احداث ایستگاه ها، حفاری خطوط و ... خواهیم داشت.

قالیباف در ادامه یادآور شد:  خط شش مترو تا چند ماه قبل به خاطر مشکلات مالی از سرعت خوبی برخوردار نبود اما هم اکنون بخش جنوبی خط شش سیستم حفار تمام اتوماتیک TBM  در حال انجام است و تاکنون 6 کیلومتر حفاری و لاینینگ به صورت همزمان انجام می شود. همچنین امتداد خط شش مترو از میدان سپاه به سمت میدان هفت تیر، بلوار کشاورز، پارک لاله، کوی نصر، محله شهر زیبا تا حد فاصل کن و سولقان به روش دستی و NATM  در حال انجام است که هم اکنون 62 جبهه کاری در این 21 کیلومتر فعالیت می کنند.

شهردار تهران افزود: این اولین جایی است که دو نقطه تونل خط شش مترو تهران به هم رسیده اند و برنامه ما نیز این است که کار حفاری تونل این خط تا مهرماه سال آینده به صورت لاینینگ شده به اتمام برسد تا بتوانیم سایر اقدامات مورد نیاز همچون احداث و تجهیز ایستگاه ها را انجام دهیم.

به گفته قالیباف تعداد 27 ایستگاه در خط شش مترو تهران وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 18 ایستگاه این خط به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت جا به جایی خط شش مترو تهران تاکید کرد: طراحی های صورت گرفته در مترو تهران بر اساس سرفاصله دو و نیم دقیقه ای برای حرکت قطارهاست و ظرفیت این خط نیز به تعداد واگن های آن بستگی دارد اما با این وجود می توانیم بیش از یک و نیم میلیون مسافر را در این خط جا به جا کنیم.

شهردار تهران درباره وضعیت پیشرفت کار در خط شش مترو تهران گفت: از 31 کیلومتر طول خط شش مترو تهران تا کنون حدود 9 کیلومتر حفاری انجام شده و 22 کیلومتر از حفاری ها باقی مانده است که این میزان تا مهر ماه سال آینده به صورت کامل به پایان می رسد.

قالیباف ابراز داشت: هم اکنون در هر هفته 500 متر حفاری بدون لاینینگ انجام می شود و در کنار آن در خط سه مترو نیز در هفته 470 متر لاینینگ را انجام داده ایم؛ از این رو مشخص است که می توانیم کار را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

به گفته وی مجموع 32 قالب طراحی شده برای ساخت خط شش مترو تهران در روزهای آینده آماده سازی شده و عملیات حفاری و لاینینگ در این خط دنبال خواهد شد.

شهردار تهران افزود: افتتاح خط هفت مترو در پایان سال 95 و افتتاح خط شش مترو در سال 96 خواهد بود تا بدین ترتیب سال 96 بتوانیم 63 کیلومتر مترو و قریب به 50 ایستگاه را مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شیرین ترین و سخت ترین خاطره سال 94 عنوان داشت: شیرین ترین کار ما در خط هفت مترو بوده است به نحوی که کارهای زیر ساختی انجام شده در این خط بی نظیر بود. خصوصا آنکه ما در بخش جنوبی خط و در حوزه های فنی مشکلات بسیار جدی داشتیم.

قالیباف همچنین درباره وضعیت سال آینده نیز عنوان داشت:  توقع همه مردم و جامعه در سال 1395 ایجاد تحول جدی در عرصه اقتصادی کشور است به نحوی که بتوانیم تاثیر آن را در معیشت و زندگی مردم ببینیم.

وی تاکید کرد: امروز حل مشکل اقتصادی در کشور ما یک خواست ملی است نه یک موضوع جناحی و سیاسی؛ از این رو همه مردم، گروه ها و سلایق باید دست به دهم دهیم و دولت هم گام اول را بردارد و پیشتازی کند تا معضل اقتصادی را حل و فصل کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: زمانی که همه همکاران در شهرداری تهران تصمیم گرفتیم تا خط شش و هفت را به صورت توام بایکدیگر در دو سال آینده تمام کنیم، همه می گفتند این کار سختی است اما مطمئن هستیم با لطف و عنایت خداوند و غیرت کارگران، مجموعه مهندسان و مدیریت این کار به خوبی انجام شده و یک گشایش بزرگ اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

قالیباف در پایان گفت: با کمترین قیمت محاسبه شده جا به جایی هر مسافر با مترو 13 سنت در اقتصاد ملی صرفه جویی به دنبال خواهد داشت و در کنار آن معضل آلودگی هوا را هم کم می کند.

در جریان این مراسم اتصال تونل خط شش مترو در حد فاصل ایستگاه شهرزیبا تا رمپ کانون، رمپ کانون تا ایستگاه شهران، ایستگاه سولقان تا رمپ بهاران و ایستگاه مرزداران تا رمپ اطاعتی انجام شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: