جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 اسفند 1394     
تولید اطلس محیط زیستی شهرتهران به تفکیک مناطق

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس طرح و برنامه ستاد محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری تهران با اشاره به دریافت گواهی نامه  ایزو 14001 از سوی ستاد محیط زیست شهرداری تهران، در این باره اظهار کرد: کسب این گواهی نامه گامی در جهت ارتقاء حفاظت محیط زیست در سطح محلی، ملی، منطقه ای و جهانی بوده و به  بهبود روش های مدیریت به ویژه ترویج و ترغیب فعالیت مدیریت محیط زیست و بهبود ارتباط سازمانی در سطح جهانی کمک می کند.

عادل خزائی درتشریح اقدامات صورت گرفته در سال 94 اظهارکرد: مدل رتبه بندی ساختمان های دوستدارمحیط زیست و اجرای طرح کمپین درختکاری با شعار خانواده شهرداری، سفیر سرسبزی تهران از اقداماتی بوده که در هفته منابع طبیعی اجرا شد.

وی گفت: در سال 94 منابع آب مصرفی شهرداری تهران ارزیابی شد به طوری که منابع آلاینده نیز شناسایی و پایش شده و اطلس محیط زیستی شهرتهران به تفکیک مناطق ایجاد شده است.

رئیس طرح و برنامه ستاد محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری تهران در ادامه ، استقرار استاندارد ایزو14001، راه اندازی سامانه ثبت داده و پایش محیط زیست شهرتهران، راه اندازی سایت پرنده نگری دریاچه شهدای خلیج فارس، تشکیل کانون های محیط زیست در سطح محلات شهرتهران و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های شهرداری تهران را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال 94 عنوان کرد که از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به انجام رسیده است.

خزائی درخصوص نگهداشت استقرار ایزو 14001 گفت: ایزو14001 به عنوان یک عنصر موثر و فعال در نظام مدیریت، عملکرد زیست محیطی سازمان را بهبود بخشیده و مدیران را با شیوه های حل مشکلات آشنا کرده است به طوریکه این استاندارد، انعطاف پذیر بوده و اجزای آن متناسب با ویژگیهای هر سازمان و نیز قوانین و شرایط محیط زیست هر کشور به شکل واقع گرایانه انتخاب می شود.

رئیس طرح و برنامه ستاد محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری تهران، کاهش مصرف منابع طبیعی و مواد اولیه ، کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات و پسماندها و استفاده از روش های بازیافت، افزایش رعایت مقررات و قوانین زیست محیطی و آمادگی و واکنش در وضعیت اضطراری را از دیگرمزایای استفاده از ایزو 14001 عنوان کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: