جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 اسفند 1394     
بهره وری ، حلقه مفقوده قیمت خودرو در ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : هر چند خودروسازان در سالهای اخیر اقدامات موثری را در حوزه کیفی سازی تولید انجام داده اند اما همچنان به لحاظ کیفیت خودرو و قطعه در دنیا در سطح قابل توجهی قرار نداریم از این رو یکی از اقداماتی که باید در سال آینده باید مورد اهتمام جدی شرکتها قرار گیرد ارتقاء کیفی تولید در سایه همکاری با شرکای خارجی است.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به موضوع کیفیت و استاندارد خودروهای تولید داخل و طرح موضوع استانداردهای حداقلی خودروها در ایران خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی که استاندارد خودروها حداقلی است معتقدم باید یکی از استانداردهای ملی و یا جهانی را برای خودروهای داخلی  پذیرفت و عملیاتی نمود چرا که همچنان استاندارد برخی از خودروها وضعیت مناسبی را ندارد.

وی همچنین یکی از محورهای اساسی در صنعت خودرو ایران را توجه به بومی سازی تولید خودرو اعلام کرد و گفت : گفت : آنچه که امروز باید در راس برنامه های خودروسازان قرار دهند بومی سازی تولید خودرو در کشور است تا علاوه بر پاسخ به نیاز مشتریان ، تحرکی در بازار داخل ایجاد شود.

وی در ادامه با توجه به طرح مباحث زیادی در خصوص قیمت خودرو در سال آینده، اظهار داشت : امروز تغییر در قیمت خودرو با دستیابی به بهره وری در تولید ، انضباط و کاهش هزینه های مالی و سربار و کارآمدی بازار سرمایه حاصل می شود از این نمی تواند در خصوص قیمت خودرو در سال آینده نظر قطعی را عنوان کرد.

نماینده لاهیجان در خانه ملت ، حلقه مفقوده در قیمت خودرو را موضوع بهره وری دانست و گفت : اینکه هر سال شرکتها با این تصور که هر چه که گران شود انها نیز به قیمت خودرو را نیز افزایش دهند اصلا شدنی و ممکن نیست چرا که در این شرایط رکود و افت تقاضا تبعاتی را برای انها به همراه خواهد داشت.

ندیمی همچنین با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی در شرایط تولید و قیمت خودرو اظهار داشت :  سملما جذب سرمایه گذاری و همکاری با شرکتهای معتبر و برند در دنیا می تواند منجر به ارتقاء كیفیت ، تعدیل قیمت ، افزایش تنوع خودروهای داخلی و در نهایت صادرات برندهای معروف از طریق خودروسازان داخلی شود.

وی خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر محورهای اصلی و مهم در صنعت خودرو است که با توجه به شرایط و زمینه هایی که با رفع تحریم ها و زمینه همکاری های با شرکای خارجی فراهم شده ، می توان به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به مشارکت های صورت گرفته میان خودروسازان داخلی و خارجی اظهار داشت : از آنجا که خودروسازان همچنان تا دستیابی به یک قدرت جهانی در صنعت خودرو راه زیادی دارند قطعا همکاری و مشارکت با خودروسازان مطرح می تواند راه را برای توسعه این صنعت بگشاید. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: