جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 اسفند 1394     
نقشه لرزه زمین‌ساخت ایران تهیه شد

خبرگزاری ایسنا: هدف از تهیه نقشه لرزه‌ زمین‌ساخت شناخت بهتر همبستگی مکانی داده‌های زمین‌شناختی و زلزله‌شناختی عنوان شده است که تحلیل هر چه بهتر از خطر زمین‌لرزه وابسته به شناخت کافی از این همبستگی و مقایسه و تفسیر اسلوب‌دار لایه‌های اطلاعاتی نقشه لرزه زمین‌ساخت است.

نقشه لرزه زمین‌ساخت ایران تهیه شد +عکس
 

پروژه پایگاه اطلاعاتی لرزه زمین‌ساخت ایران که نقشه حاضر یکی ازخروجی‌های آن است، با هدف تحلیل خطر پهنه ایران‌زمین، ارائه مدل لرزه زمین‌ساخت کشور و کمک در کاهش خسارت ناشی از زمین‌لرزه‌ها و نیل به سوی توسعه هر چه پایدارتر تعریف شده است.

نقشه لرزه زمین‌ساخت ایران ویژگی‌های لرزه‌خیزی، گسل‌های فعال، تنش و واتنش منطقه‌ای و نرخ‌های جابجایی و لغزش گسل‌ را نشان می‌دهد که برای برآورد تحلیل خطر زمین‌لرزه در گستره ایران‌زمین دارای اهمیت فراوان است. ساختار و جنبش‌شناختی پوشش رسوبی و پوسته شکننده از دیگر اطلاعات مهم برای مدل لرزه زمین‌ساختی و تحلیل خطر هستند که به طور نسبی برای پهنه کشور ناشناخته باقی مانده است. نقشه تحلیل خطر زمین‌لرزه ایران به شکل جداگانه تهیه و منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بهنام اویسی، محمد صادقی، رضا علیخانزاده، نیره صبور و دنیا هیبتی از کارشناسان گروه لرزه ‌زمین‌ساخت و زلزله‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور این نقشه تلفیقی را تهیه کرده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: