جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 اسفند 1394     
خاطره ضرغامی از یک ماموریت

خبرگزاری تسنیم: سیدعزت الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

در سال 1376 ، آیت الله یزدی رئیس وقت قوه قضائیه با صدور حکمی، به من ماموریت داد تا در زندان اوین، با آقای اکبر گنجی ملاقات کرده و گزارش جامعی از آنجا به اطلاع ایشان برسانم. این ماموریت انجام شد.

متن حکم این بود : "جناب آقای سید عزت الله ضرغامی (دام توفیقه)

بموجب این حکم لازم است جنابعالی از آقای گنجی که در بازداشت هستند دیداری بعمل آورده و مطالب ایشان را از نزدیک بشنوید و گزارشی تهیه و ارائه شود. طبیعی است که مقامات قضائی و سازمان زندانها همکاری لازم را خواهند داشت.

محمد یزدی رئیس قوه قضائیه"

این اقدام آیت الله یزدی، ارزشمند بود و حاکی از توجه ایشان به ضرورت دریافت اطلاعات از کانال های مختلف و پرهیز از اطمینان صرف به گزارش های بعضا "سازمان یافته" بود. خوب است این شیوه مورد توجه دیگر مدیران قرار گیرد .بخصوص در دستگاه هایی که مستقیما با مردم سروکار دارند.

***پی نوشت***

در مدیریت ، موضوع مهمی تحت عنوان "سازمان غیر رسمی" هست که می گوید، در دل سازمان رسمی افراد و گروه ها به دلیل برقراری روابط شخصی و حفظ منافع خود، به تدریج سازمان هایی غیر رسمی تشکیل می دهند که در جای خود می توانند بسیار قدرتمند و تاثیر گذار عمل کنند.

این سازمان ها به ظاهر دیده نمی شوند ولی در تمام نقاط کلیدی سازمان، حتی بخش های نظارتی ، اطلاعاتی و دفاتر افراد برجسته نفوذ کرده و رفتار های سازمان را تحت کنترل در می آورند.

مدیران با تجربه و دور اندیش، باید ضمن کارآمد کردن دستگاه رسمی و نظارتی خود، از شیوه های دیگری نیز برای بازخورد عملکردشان استفاده کنند. به ویژه دستگاه های مهمی چون قوه قضائیه.

خاطره ضرغامی ازیک ماموریت +عکس



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: