جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 اسفند 1394     
نوسازی 13درصد بافت‌های فرسوده کشور

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: در کل کشور 7.8 درصد بافت‌های فرسوده نوسازی شده است که این رقم پس از احتساب نوسازی در شهر تهران به 13درصد می‌رسد.

نوسازی 13درصد بافت‌های فرسوده کشورعباداله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهرتهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره بر اهمیت و ضرورت رویکرد جامع نگر به نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: در این رویکرد، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت‌های فرسوده، بهبود و ارتقاء زیر ساخت‌ها و خدمات و همچنین زمینه سازی و تأثیر نوسازی کالبدی مد نظر قرار گرفته می شود.

فتح اللهی افزود: بر مبنای طرح جامع تفصیلی نظام دانه بندی قطعات در شهر تهران تا سال 95 باید به 200 متر برسد که 91.4 درصد از پلاک‌های موجود دربافت‌های فرسوده در شهر تهران زیر 200 متر یعنی زیر استاندارد طرح جامع و تفصیلی هستند که ضروری است برای ارتقا کیفیت این پلاک‌ها و نزدیک کردن آن‌ها به شرایط استاندارد چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: مساحت بافت‌های فرسوده مصوب در سال 85 در شهر تهران 3 هزار و 268 هکتار اعلام شده است و با طرح تدقیق انجام شده مساحت بافت‌های فرسوده مصوب در سال 93 به 3 هزار و 720 هکتار می‌رسد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران، تصریح کرد: صدور پروانه ساخت و ساز برای این قطعات به نوعی توسعه فرسودگی به شیوه‌ای مدرن است که از نظر شهرسازی مورد قبول نیست، بنابراین ضروری است سیاست‌های در نظر گرفته شده برای نوسازی به گونه‌ای باشد که مالکان پلاک‌های ریز دانه زیر 200 متر که از سطح توانمندی اقتصادی پایین تری برخوردار هستند بتوانند قطعات خود را با تجمیع به استاندارد نزدیک کنند و از بیشترین امکانات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی بهره مند شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال 94، 68درصد رشد پروانه‌های تجمیعی داشته‌ایم، گفت: سهم پروانه‌های تجمیعی از یک درصد در سال 87 به 45 درصد درسال 94 رسیده است که این امر بیانگر ارتقا کیفیت و سیاست‌های اعمال شده در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده در سال 94 است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: