جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 اسفند 1394     
ایده های مطالعات ترافیک را اجرایی خواهیم کرد

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،عاون مطالعات و برنامه ریزی  سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اهمیت درک علمی مقالات ارائه شده در 15 کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک، گفت: وقتی به سابقه انجام پروژه های شهری نگاه می کنیم متوجه می شویم بسیاری از طرح های حوزه حمل ونقل در گذشته تنها یک ایده بوده اند وآرزویی در حوزه حمل و نقل تلقی می شدند اما بعداز گذشت چند سال بسیاری از پروژه های مطالعاتی به پروژه های اجرایی تبدیل شدند و انشالله در آینده ای نه چندان دور، ایده های مطالعات ترافیک را اجرایی خواهیم کرد.

مرتض خشائی پور افزود: به طور مثال موضوع مکانیزه شدن محدوده طرح ترافیک یا همان زوج و فرد هشت سال پیش در قالب یک ایده در کنفرانس مطالعات حمل ونقل مطرح شد و در همان زمان عده ای معتقد بودند که انجام این طرح در ایران غیر قابل انجام است اما گذشت زمان نشان داد که بسیاری از ایده های پژوهشی شهری می توانند جامعه عمل بپوشند.

 وی تاکید کرد: منظور من این نیست که ایده طرح کنترل ترافیک کاملا محصول کنفرانس حمل ونقل بوده است اما معتقدم ایده های علمی در کنفرانس ها می توانند تبدیل به پروژه های شهری اجرایی  شوند.

وی با اشاره به اقدامات دبیر خانه کنفرانس برای اجرایی شدن ایده ها، گفت: ما در دبیرخانه کنفرانس، مقالات کاربردی که قابلیت اجرایی شدن دارند را به دستگاه ها و سازمان های اجرایی ارسال خواهیم کرد.

وی با اشاره به موضوعات مقالات ارائه شده در کنفرانس، خاطر نشان کرد: بسیاری از مقالات علمی کنفرانس امسال پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت حمل ونقل ارائه کرده اند که این پیشنهادات در کنفرانس های پیشین توسط پژوهشگران نیز مطرح شده بود.به عنوان مثال ما پیشنهاداتی درباره مشکلات  خط یک اتوبوس های بی ار تی دریافت کردیم که پیشنهادات مطرح شده را به همکاران واحد اتوبوسرانی و مناطق مربوط انتقال داده ایم و در واقع تلاش ما  در این جهت است که از نتایج ایده های علمی در راستای کم کردن مشکلات بهره مند شویم.

وی در پایان یاد آور شد: سعی و تلاش ما این است که پیشنهادات و طرح های علمی پژوهشگران حوزه ترافیک را در کوتاه مدت و بلند مدت در قالب پروژه های بهبود وضعیت حمل و نقل بگنجانیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: