جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 اسفند 1394     
تشکری هاشمی در حاشیه کنفرانس بین المللی ترافیک وحمل ونقل مطرح کرد:
بهره گیری از ایده های پژوهشگران در توسعه شهری

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز،تشکری هاشمی در حاشیه کنفرانس بین المللی ترافیک وحمل ونقل تهران به وضعیت تهران در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در ده سال گذشته تحولات بنیادی در حوزه مدیریت شهری صورت گرفته که این تحولات نه بر اساس شانس و اقبال بلکه با بهره گیری از تولیدات علمی پژوهشگران و متخصصان حوزه حمل و نقل صورت گرفته است.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس بین الملل ترافیک وحمل ونقل،  گفت: ما در یک سال گذشته با طیف گسترده ای از پژوهشگران حوزه حمل ونقل ارتباط برقرار کرده ایم. سال گذشته 1360 مقاله و امسال 1209 مقاله به این کنفرانس ارسال شد. هدف برگزاری این کنفرانس این است که جامعه علمی پژوهشگران در تولید علم، سهم داشته باشند تا ما بتوانیم از خرد جمعی در راه علم و رفع مشکلات استفاده کنیم.

وی با اشاره به نتایج پژوهشهای علمی و رفع مشکلات شهری، خاطر نشان کرد: نتایج تحقیقات پژوهشگران درحل مشکلات شهری اثر گذار بوده است به عنوان مثال در موضوع  ATFاز ایده ها و مطالعات کشورهای دیگر نتایج خوبی به دست آمد و بازتاب این نتایج، ATF  را به یک نیاز در مجموعه مدیران شهری تهران تبدیل کرد.

تشکری هاشمی تاکید کرد: کنفرانس بین المللی حمل ونقل وترافیک دارای ابعاد ملی است و میزان مشارکت در این کنفرانس نشان می دهد که بسیاری از مدیران، استانداران و فرمانداران از نقاط مختلف به اهمیت آن پی برده و در آن شرکت کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: این کنفرانس نه تنها جنبه ملی بلکه جنبه بین المللی دارد. 4هزار نفر در این کنفرانس شرکت کرده اند این مشارکت بالا نشان می دهد که طیف گسترده ای از مدیران دولتی، استانداری ها، فرمانداری ها و مهم تراز همه، جامعه پژوهشی کشور از این کنفرانس استقبال کردند و نکته قابل توجه این است که امسال مقالاتی از پژوهشگران قاره های مختلف به دست ما رسیده که خواستار عرضه مقالات به هزینه شخصی خودشان بوده اند.

تشکری هاشمی افزود: هدف ما دولتی کردن کنفرانس یا تعلق کامل آن به شهرداری تهران نیست بلکه هدف این است  که از پایگاه های مردمی، اندیشمندان و اساتید، برای برگزاری کنفرانس بهره بگیریم وهدف مجموعه حمل ونقل شهرداری تهران این است که امکانات و فضای لازم برای چنین برنامه هایی را فراهم کند اما تولید محتوای علمی را به خود اساتید و پژهشگران و صاحب نظران ترافیک واگذار کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: