جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 اسفند 1394     
ثبت نام 9 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده گفت: در حال حاضر چیزی حدود 9 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در شهر تهران از طریق دفاتر پیشخوان ثبت نام شده اند.

مهندس میثم مظفر در گفتگو باخبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: امید است در این راستا شرکت ایران خودرو و وزارت کشور نیز در خصوص معرفی رانندگان به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی و تحویل گرفتن خودرو هر چه زودتر اقدام نماید.

وی همچنین با توجه به ورود سومین بخش از تاکسی های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران افزود:  ورود تاکسی های هیبریدی در سال جاری بواسطه حمایت های سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران صورت گرفته است همچنین این اتفاق با سرمایه بخش خصوصی و کمک سرمایه گذاران در این بخش انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: قطعا ورود و استفاده از خودروهای هیبریدی موجب کاهش مصرف بنزین و همچنین استفاده از تکنولوژی برقی نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

مهندس مظفر در ادامه با اشاره به اینکه در سه سال آینده بیش از 10 هزار خودروی هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد شدگفت: در حال حاضر قرارداد آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد شده و شرکت پاکرو سبز قشم نیز تعداد 2 هزار و 500 دستگاه از این سهم را به عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد 50 دستگاه برای ورود به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران توسط شرکت پاکرو سبز قشم آماده گردیده امید است با کمک و حمایت دولت و مجلس این امر توسعه یابد.

وی با اشاره به فروش خودروهای هیبریدی اذعان داشت: درحال حاضر شرکت هایی تحت عنوان شرکت خودرو مالکی تاسیس شده است خودروهای هیبریدی با سرمایه شرکت خصوصی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری شده است و راننده نیز تحت استخدام  شرکت حقوق دریافت خواهد کرد در صورتی که راننده بخواهد این خودرو را خریداری نماید باید سهمی از ارزش خودرو را پرداخت نماید و مبلغ 20 درصد قیمت خودرو را نیز سازمان تاکسیرانی به عنوان یارانه بلاعوض پرداخت خواهد کرد همچنین مابقی مبلغ پس از 7 سال اجاره به شرط تملیک پرداخت و به راننده واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به قیمت تاکسی های هیبریدی گفت: البته در این راستا شرکت تاکسیرانی ورود پیدا نخواهد کرد،همچنین با توجه به اینکه سرمایه گذاری این خودرو توسط شرکت های خصوصی انجام خواهد شد و راننده نیز تحت استخدام این شرکت خواهد بود لذا قیمت آن نیز براساس نوع و مدل خودرو ، سال ساخت و همچنین عوارض متفاوت خواهد بود.

مظفر در پایان با اشاره به کرایه این تاکسی ها در سطح شهر خاطرنشان کرد: کرایه این نوع خودرو در مقایسه با خودروهای دیگر 50 درصد افزایش خواهد داشت، در حال حاضر تعداد 50 دستگاه خودروی تویوتا کمری در فرودگاه مهرآباد مشغول به فعالیت می باشد که امید است این تعداد توسعه یابد همچنین نرخ کرایه آن نیز در مقایسه با خودروهای دیگر 40 درصد افزایش داشته است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: