جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 بهمن 1392     
ثبت خودروی برقی ایرانی در آمریکا

فارس: طراح خودروی برقی با بیان اینکه تا این لحظه شرکت‌های خودروساز داخلی هیچگونه استقبالی برای تولید خودروی برقی نداشتند، گفت: این خودرو هم‌اکنون در آمریکا به ثبت رسیده است و مراحل ثبت آن در ایران در حال طی شدن است.

مسعود ارشادی سازنده خودرو برقی در مراسم رونمایی از خودروی برقی اظهار داشت: این خودرو به شکلی طراحی شده است که اگر به حدی از سرعت برسد، به راننده هشدار می‌دهد.

سازنده خودروی برقی در ادامه با بیان اینکه سرعت این خودرو 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت است، افزود: این خودرو هم اکنون در کشور آمریکا به ثبت رسیده است و هنوز در ایران به ثبت نرسیده است البته مقدمات این امر در حال فراهم‌سازی است.

وی بیان داشت: شرکت‌های خودروسازی درباره تولید انبوه این وسیله نقلیه تاکنون هیچگونه مشارکتی و همکاری نداشتند چرا که این شرکت‌های صنعتی در ابتدای امر خواهان دریافت تحقیقات صورت گرفته است که ما به هیچ عنوان این کار را انجام نمی‌دهیم.

به گفته این محقق، همین مسئله باعث شده که ما با خودروسازان و خودروسازان داخلی با ما کنار نیایند.

ارشادی درباره سطح ایمنی خودروها برای تردد در اتوبان‌ها، خاطرنشان کرد: این خودرو برای حمل و نقل در سطح تهران طراحی شده است و با چنین پلت‌فرمی قابلیت تردد در اتوبان‌ها را ندارد.

وی همچنین بیان داشت: برای آلودگی هوا باید با احتیاط صحبت کنیم چرا که مردم تشخیص می‌دهند چه کسی صحبت از تکرار مکررات و چه کسی با قدرت به دنبال حل مشکل است؛ هر مشکل یک صورت مسئله و پارامتر دارد که باید کارشناسان بعد از حل پارامتر به یک نتیجه مثبت برسند که اکنون پارامترها ثابت و قدیمی هستند. که باید فاکتور جدید وارد صورت مسئله شود تا جواب مسئله مناسب باشد

وی ادامه داد: بهترین گزینه برای حل مسئله خودرویی است که سوخت پاک داشته باشد که آن خودرو برقی است. در واقع این گزینه تنها گزینه نیست بلکه بهترین گزینه است.

ارشادی درباره چرایی تولید خودروی برقی گفت: در حال حاضر مترو داریم که این امر توسعه یافته اما باید توجه داشته باشیم تمام تاسیسات بشر در سطح زمین است؛ بیمارستانها و دانشگاه‌ها هر چه تصور کنیم در سطح زمین‌اند پس تنها با مترو مشکل حل نمی‌شود.

ارشادی ادامه داد: آلودگی هوای تهران را نمی‌توان با مترو کنترل کرد بلکه اثر مستقیم دارد؛ خودروی برقی یک سوخت پاک دارد که بنده از سال 1335 تصمیم به ساخت خودرو برقی کردم که 12 سال طول کشید تا این خودرو را ساختم و در تهران بومی کردم.

سال 1381 به تمام خودروسازان و سازمانها پیشنهاد دادیم که اتوبوس‌ها و خودروها برقی شوند ولی آنها استقبال نکردند مطلب مهم این است که باید جوانان را در تولید علم قدرتمند کنیم.

خودروی غدیر 110 یک نوع خودروی سواری، شهری و کروک است، ‌ظرفیت این خودرو 2 نفر بوده و طول و عرض آن نیز به ترتیب برابر 2.18 و 115 سانتی‌متر است.

بدنه این خودرو فلزی بوده و وزن آن بدون باطری 180 و با باطری 280 کیلوگرم است و قابلیت حمل مسافر و بار را تا سقف 200 کیلوگرم دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: