جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 اسفند 1394     
محیط زیست امروز موضوع جهانی است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: محیط زیست امروز یک موضوع جهانی است و اگر در قسمتی از دنیا محیط زیست آسیب ببیند به تمام کشورها تسری می‌یابد.

رئیس سازمان محیط زیست در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: خوشبختم که پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران را افتتاح می‌کنم.

معصومه ابتکار ضمن تشکر از کسانی که در بخش‌های مختلف کشور برگزاری موفق نمایشگاه را امکان‌پذیر می‌کنند، گفت: تشکر ویژه دارم از همکاران بین‌المللی، به ویژه وزاری عزیزی که امروز مهمان‌ ما هستند؛ وزیر محیط زیست کشور فنلاند، آقای کیمو تیلی کاینن، وزیر محیط زیست اتریش آقای آندره روپرشتر و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن ماساآکی کابایاشی.

معاون رئیس جهموری با تأکید بر اینکه امروز بحث ما اقتصاد سبز است و توجه رئیس جمهوری در دولت یازدهم به مسائل اقتصادی همراه با ملاحظات محیطی است، گفت: موضوع محیط زیست در سخنان مقام معظم رهبری نیز مورد اهمیت قرار گرفته است. امروزه به دلیل تاثیری که توسعه ناپایدار و برنامه‌های یکسویه اقتصادی بر جای گذاشته، جامعه جهانی تصمیمی اساسی برای حفاظت از محیط زیست گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توافق با پاریس برای جلوگیری از آثار سوء تغییر اقلیم اعلام کرد: کشور ما نیز در این توافق ۴ درصد کاهش انتشار کربن، پس از تحریم‌ها ۸ درصد و تا سال ۲۰۳۰، میزان ۱۲ درصد کاهش انتشار گازهای آلاینده را تعهد کرده است که تحول مهمی است و ما را در آستانه فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و همکاری برای توسعه فناوری سبز قرار می‌دهد که نه تنها اشتغال و رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت بلکه بر محیط زیست، کاهش ناپایداری و کاهش آثار سوء بر محیط زیست جهانی نیز مؤثر است.

ابتکار با اعلام اینکه مساله محیط زیست در شرایط خطیر کنونی برای ایران می‌تواند بسیار اهمیت داشته و حتی تعیین کننده باشد، گفت: بحران گرد و غبار، بحران آلودگی هوا، مشکلات تالاب‌ها، منابع آب کشور که مشکلات زیادی داشته و تنوع زیستی ایران که در معرض تهدید است بخشی از مشکلات پیش روی ما هستند.

رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه در شرایطی هستیم که باید به موضوع محیط زیست به طور جدی بپردازیم و روندهای تخریبی را کاهش دهیم تصریح کرد: اقتصاد نقشی کلیدی در این مساله دارد و این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز دیده شده است.

معاون رئیس جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در مجلس آینده شاهد تحولی نسبت به این موضوعات باشیم و به توسعه پایدار و آینده ایران توجه داشته باشیم گفت: ما موضوع محیط زیست را موضوعی جهانی می‌دانیم. مثلاً توجه به نجات یک دریاچه مثل دریاچه ارومیه بحث روز جهان است و کشورها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در قسمتی از دنیا محیط زیست آسیب ببیند به تمام کشورها تسری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم ادامه داد: به همین دلیل است که با کشورهای جهان منافع مشترک انسانی داریم و اگر محیط زیست در جایی از جهان آسیبی ببیند آثارش در جای دیگر دیده می‌شود.

ابتکار در پایان نتیجه‌گیری کرد: بنابراین از هر ملتی هستیم، امروز باید حفظ محیط زیست را با سرمایه‌گذاری، اصلاح رویکردهای نادرست، و نوآوری که در این نمایشگاه به آن توجه شده به اشتراک جهانی بگذاریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: