جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 اسفند 1394     
انتخابات ۹۴ روز بدون تصادف فوتی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: از ۱۳۰۳ فقره واژگونی در محورهای مواصلاتی کشور در طرح نوروزی ۹۴، تعداد ۵۳۱ فقره معادل ۴۰ درصد در پنج استان به وقوع پیوست که اصفهان، بیشترین آمار واژگونی را داشت.

در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی استان های داری بیشترین وقوع تصادفات از نوع واژگونی در نوروز ۹۴ اعلام شدند.

بر اساس گزارش مرکز تصادفات پلیس راهور اصفهان بیشترین وقوع تصادف با ۹ درصد خراسان ضوی با ۹ درصد در صدرجدول قرار دارند و استان سمنان با ۷.۶ درصد در رده دوم جدول و آذربایجان شرقی با ۷.۲ در رده سوم و فارس شمال با ۷ درصد در رده پایانی جدول قرار دارند.

بر اساس این گزارش اهم فعالیت های پلیس در نوروز ۹۵ کاهش تصادفات اعلام شد.

انتخابات ۹۴، روز بدون تصادف فوتی

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: روز ۷ اسفند که روز برگزاری انتخابات بود بی تصادف ترین روز در تاریخ پلیس راهور ثبت شد به نحوی که علاوه بر کاهش شدید تصادفات، هیچ یک از تصادفات به فوت منجر نشد.

سردار تقی مهری با تشکر از حضور پر رنگ شهروندان در اقصی نقاط ایران اسلامی برای حصور در پای صندوق های رای گفت: مردم با حضور سبز در پای صندوق های رای بار دیگر به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلام صحه گذاشتند.

وی گفت: بر اساس آمار موجود نرکز کنترل ترافیک و تصادفات پلیس راهور روز ۷ اسفند ماه هیچ مورد تصادفی گرارش نشده است و خوشبختانه این روز بزرگ به عنوان روز بدون تصادف در تاریخ پلیس راهور ثبت شد.

مهری گفت: بر اساس برنامه ریزی های موجود تمام سعی پلیس راهور بر فرهنگ سازی رانندگان و آگاه سازی مسافران نوروزی معطوف شده است تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

واژگونی، بیشترین آمار

وی با اشاره به آمارهای سال ۹۴ گفت: بررسی ها نشان می دهد بیشترین میزان تصادفات مربوط به واژگونی خودروهای سواری است که از میان استان های کشور ۵ استان به ترتیب بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

مهری گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای گاهش تلفات نوروزی گفت: همه مسئولان در کشور به بحث سفرهای نوروزی حساس هستند، از این رو تمام تلاش ما در پلیس راهور ایجاد راهکار برای کاهش میزان تلفات جاده ای است.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مثمر کمیته راهبردی طرح های ترافیکی در پلیس راهور و عضویت همه دستگاه ها گفت: بحث اسکان مسافران نوروزی بسیار مهم است و از این رو هماهنگی های لازم با مدارس و دستگاه های ذی ربط برای اسکان مسافران نوروزی انجام شده است.

۱۴ هزار و ۱۴۰ مورد فوتی تصادفات تا پایان دیماه

رئیس پزشک قانونی گفت: خوشبختانه با کاهش ۳ درصدی تلفات جاده ای روبه رو بوده ایم که تعداد فوت شدگان مرد از زن ها بیشتر است.

دکتر محمد شجاعی در جلسه کمیته راهبردی طرح های ترافیکی در پلیس راهور گفت: امسال خوشبختانه با کاهش میزان تلفات جاده ای روبه رو بوده ایم.

دکتر ناصر چرخ ساز رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش ۴ درصدی توانمندی های هلال احمر گفت: ۲۵ هرار نجاتگر دوره دبده در طرح نوروزی دخالت دارند و تعداد ۱۲۷۳ پایگاه ثابت و سیار به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.

مهدی محمدی معاون اورژانس پیش بیمارستانی اورژانس کشور نیز گفت: پایگاه های شهری از ۸۲۳ پایگاه به هزار پایگاه افزایش یافته است و تا یک هفته آینده ۱۹۰ آمبولانس به پایگاه های اورژانس اضافه می شود.

وی با اشاره به افزایش پایگاه های هوای اورژانس گفت از مجموع ۱۸ دستگاه بالگردی که سال گذشته وظیفه امداد رسانی را بر عهده داشتند امسال یک دستگاه بالگرد دیگر به ناوگان هوایی اورژانس کشور افزوده می شود که امبدواریم نقش بسزای در کاهش میزان تلفات جاده ای و امدادرسانی به مصدومان داشته باشد.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی پلیس راهور نیز با ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی پلیس راهور، گفت: امسال با افزایش زمان پخش و تعداد برنامه های فرهنگی با محوریت رعایت اصول ترافیکی همه بخش های خبری برای ارائه آمار ترافیک و تصادفات اعلام آمادگی کرده اند و دو برنامه «مثلث» و «سفر بخیر» در طول نوروز برنامه هر روز برنامه زنده برگزار می کنند.

سرهنگ عین الله جهانی در ادامه با اشاره به تهیه برنامه های فرهنگی طنز و شاد درباره تمهیدات ترافیکی گفت: از سوی معاونت فرهنگی پلیس راهور یک لوح فشرده تهیه شده است که در طول ایام نوروز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: