جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 اسفند 1394     
ثبت تخلفات ساکن با خودروهای دوربین دار پلیس

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت رسمی خودروهای دوربین دار پلیس برای ثبت تخلفات رانندگی در شهر خبر داد و گفت: اجرایی شدن این طرح باعث کاهش ترافیک‌های کاذب در شهر خواهد شد.

سردار سید تیمور حسینی در گفتگو با خبرنگار شهردرای نیوز اظهار داشت: این خودروها به سیستم ثبت تخلفات ساکن مجهز می باشند و به مدت سه ماه به صورت آزمایشی فعالیت کرده اند.

وی با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط این خودروها افزود: در حال حاضر این خودروها براساس مقررات موجود در خیابان محل تردد تخلفاتی نظیر پارک دوبل، پارک در محل توقف ممنوع و سایر تخلفات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه خاطرنشان کرد: این خودروها که دوربینی روی آن نصب شده است، با عبور از طول خیابان با تخلفات ساکن برخورد کرده و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه خواهد کرد همچنین این خودروها می توانند در معابر اصلی و فرعی در خیابان ها تردد داشته باشند.

سردار حسینی گفت: هدف ما استفاده از تجهیزات الکترونیکی و کاهش نیروی انسانی برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات است.

وی تصریح کرد: این خودروها در سال 95 در سراسر پایتخت استفاده خواهد شد اما با توجه به تراکم ترافیک در مناطق مرکزی پایتخت استفاده از آن در این مناطق نیز بیشتر خواهدبود.

وی در ادامه با اشاره به سیستم کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ اذعان داشت: تاکنون در هیچ جای دنیا این طرح اجرا نشده است اما اکثر امکانات مورد استفاده در این مکانیسم به اشکال مختلف در سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اهداف اصلی برای به کارگیری این سیستم گفت: این سیستم بر کلیه توقف های غیر مجاز جهت اعمال قانون نظارت خواهند داشت ، باعث کاهش نیروی نظارتی و کنترلی انسانی و در نتیجه موجب کاهش هزینه ها خواهد شد و همچنین موجب اعمال قانون و اثر بخشی آن در کاهش تخلفات می گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: