جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 اسفند 1394     
تسهیلات شهرداری برای خرید موتورسیکلت های برقی

به گزارش گروه  حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به به نوسازی 90 هزار تاکسی گفت: در این راستا از خودروهاي داخلی همچون پژو و سمند استفاده می شود و همچنین از پيشرفته ترين خودروهاي هيبريدي خارجي با استاندارد يورو 5، استفاده خواهد شد.

مهندس سيد جعفر تشكری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار كرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از این نوسازی مربوط به تاکسی های پیکان که در خطوط تاکسیرانی تهران مشغول به فعالیت هستند خواهد بود.

وی با اشاره به ،بکارگير خودروهاي پيشرفته با بالاترين استانداردها، تصريح كرد: هم اکنون این تاکسی ها دارای استاندارد بالایی در شركت های خصوصی تاكسيرانی می باشند كه از توان مالی مناسبی برخوردارند و در جهت ارائه خدمات و سرويس در سرتاسر کشور و همچنين جا به جايی مسافران از فرودگاه، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره و تاکید بر برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران بر لزوم بکارگیری تاکسی های هیبریدی و برقی خاطرنشان كرد: جايگزينی تاكسی های آلاينده و فرسوده با تاكسی های استاندارد و به ويژه خودروهای هيبريدی، باعث كاهش انواع آلاينده‌ها، رضايت تاکسيرانان و مسافران و صرفه جويی در مصرف سوخت می شود.

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به 17 هزار تاکسی فرسوده گفت: در حال حاضر بیش از 8 هزار تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت نام کرده اند امید است در این راستا تا خرداد ماه سال 95  حدود 15 هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود.

وی با توجه به تصویب مصوبات مطرح شده در سال 95 برای سازمان اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران خصوصی با خرید اتوبوس ها و تحویل آنها به ناوگان طبق جدول زمانبندی شهرداری ، خدماتی را ارائه و در قبال آن مبالغی را دریافت می نمایند.

وی اذعان داشت:همچنین این طرح از طریق شورای اسلامی شهر تهران نیز مورد حمایت قرا گرفته است امید است این طرح مورد حمایت دولت نیز قرار گیرد و همچنین در این راستا سرمایه گذاران نیز استقبال نمایند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی گفت: در حال حاضر مسئولیت مهندسی ترافیکی بر عهده شهرداری و وزارت کشور و اعمال قانون نیز بر عهده پلیس گذاشته شده است، همچنین در راستای ارتقاء  فرهنگ ترافیکی وزارت علوم ، آموزش و پرورش ، وزارت ارشاد ، صداو سیما و نهادهایی که مسئولیت فرهنگی بر عهده دارند و دستگاه های فرهنگ ساز نیز نقش بسزایی دارند.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به میزان ارائه کمک بلاعوض برای خرید موتور سیکلت‌های برقی نیز اظهار داشت:  این کمک حداکثر تا رقم یک میلیون و 850 هزار تومان است که متقاضیان برای دریافت آن می‌توانند بعد از خرید موتور برقی با ارائه اسناد و تایید فروشنده به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراجعه و پس از تایید اسناد از یارانه حمایتی شهرداری بهره مند گردند.

وی در ادامه افزود: پرداخت وام تا سقف 80 درصد قیمت موتور سیکلت نیز از اقدامات دیگر حمایتی شهرداری تهران برای استفاده از موتور سیکلت‌های برقی است که در این روش نیز ازطریق بانک شهر تا سقف 80 درصد قیمت موتور برقی وام با کارمزد 2 درصد پرداخت می‌شود.

وی  با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای حذف موتور سیکلت‌های کاربراتوری از چرخه حمل ونقل به دلیل ایجاد آلودگی بالا تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در جلسه‌ای با حضور سازمان حفاظت محیط زیست و  نماینده وزارت صنایع  مصوب شد از اول مهر ماه 95 تولید موتور‌سیکلت‌های کاربراتوری متوقف خواهد شد .

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر مساله آلودگی هوا به عنوان بحرانی جدی مطرح می باشد که در کنار آن معاینه فنی نیز به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا که باید مورد تاکید قرار گیرد .

تشکری هاشمی اظهارداشت: هم اکنون با توجه به ارزیابی دقیقی که از سوی سازمان محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران صورت گرفته 80 درصد آلودگی هوای پایتخت ناشی از آلودگی خودروها است، لذا باید خودروهای آلاینده از ترددهای شهری حذف شود، که در این راستا معاینه فنی یکی از ابزارهای کنترل آلایندگی خودروهاست.

وی در ادامه درخصوص استقرار معاینه فنی اذعان داشت: در این راستا باید کلیه مراکز معاینه فنی مکانیزه شده و در صورت وجود مراکز غیر مکانیزه، تعطیل شوند، استفاده از سامانه سیمفا در کلیه مراکز معاینه فنی که از طریق این نرم افزار پلیس راهنمایی و رانندگی دسترسی به دیتای خودروهای کشور داشته باشند. به طوری که از این طریق می توانند بدانند کدام خودرو در کدام مرکز و حتی از طریق کدام اپراتور معاینه فنی شده است و در صورت تخلف ، متخلفین اعمال قانون خواهند شد.

مهندس تشکری هاشمی در پایان با اشاره به اینکه معاینه فنی تنها 10 درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد گفت:  بهتر و ضروری است هر چه زودتر خودروهای فرسوده و کاربراتوری از رده خارج شوند چرا که تاثیر بیشتری در کاهش آلودگی هوا دارند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: