جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 اسفند 1394     
تاوان لاغر شدن خودسرانه

باشگاه خبرنگاران جوان: شادی مردی کارشناس تغذیه  گفت: این افراد خودسرانه یک یا چند گروه غذایی را حذف می‌کنند تا سریع‌تر وزن کم کنند، پیروی از چنین رژیم‌های غذایی نادرست شاید در کوتاه مدت خوشایند و امکان پذیر باشد ولی یقینا اثرات منفی و عوارض آن بیشتر خواهد بود و سلامتی بدن را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: رژیم‌هایی که افراد خودسرانه در پیش می‌گیرند علاوه بر سوزاندن چربی بیش از حد، باعث از بین رفتن توده عضلانی نیز می‌شود. در واقع بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به سوزاندن عضلات می‌کند و پس از قطع رژیم بافت چربی جایگزین بافت عضلانی خواهد شد.

شاه‌مردی تصریح کرد: گرسنگی بیش از حد، فعالیت ورزشی بیش از حد و همچنین حذف یک یا چند وعده غذایی از دیگر راهکارهای اشتباهی است که این افراد برای لاغر شدن در پیش می‌گیرند.

وی ادامه داد: با پیروی از این راهکارها پس از مدتی فرد به دلیل کاهش دریافت مواد غذایی مانند پروتئین و ریز‌مغذی‌ها دچار ریزش مو می‌شود همچنین از دست دادن آب زیاد بدن باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شود، یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی لاغر شدن خودسرانه تشکیل سنگ کیسه صفرا است.

شاه‌مردی خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که خواهان کاهش وزن اصولی و بدون هیچگونه عوارضی هستند از تمامی گروه‌های غذایی به میزان متعادل استفاده کنند. همچنین ورزش کردن به طور منظم در کنار رژیم غذایی کمک به سزایی به کاهش وزن می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: