جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 اسفند 1394     
۱۲هزاررفتگرمسئول پاکسازی آثارانتخابات

خبرگزاری مهر: حسین جعفری با بیان این مطلب افزود: بعد از پایان رای‌گیری جمع‌آوری اوراق تبلیغی و بنرها از سطح شهر آغاز می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بتوانیم با سرعت شهر را به حالت اولیه بازگردانیم و مردم در روز اول هفته با حضور در سطح شهر تصویری تمیز از تهران داشته باشند.

وی با اشاره به فضای این روزهای شهر تهران گفت: این روزها تهران پر شده از کاغذهای رنگی که متاسفانه بسیاری از این اوراق تبلیغی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، پایه‌های چراغ راهنمایی و سطل‌های زباله و سطح شهر را اشغال کرده‌اند که جدا از نازیبایی تهران، مخاطراتی را برای شهروندان به همراه دارد، زیرا آنها را از علائم احتیاطی سطح شهر محروم می‌کند.

مدیرعامل سازمان پسماند در پاسخ به این سئوال که زمان تقریبی پاکسازی شهر تهران از تبلیغات چقدر است، گفت: ما تلاشمان این است که عملیات پاکسازی خیلی سریع انجام شود و همان‌طور که اشاره کردم صبح شنبه چهره شهر پاک شده باشد، اما حجم تبلیغات به حدی زیاد است که کار ما را بسیار دشوار می‌کند.

جعفری با بیان این مطلب که شهر را این تبلیغات تبدیل به کاغذ دیواری کرده‌اند، گفت: برخی تبلیغات که با چسب به در و دیوار چسبیده‌اند کار را دشوار می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کارگروهی ویژه برای پاکسازی سطح شهر بعد از انتخابات در نظر گرفته‌اید، گفت: کارگروه ویژه نه، اما نیروهای ما به صورت ویژه کار را آغاز خواهند کرد، ضمن اینکه نیروهای ما این روزها هم مشغول فعالیت هستند و تبلیغات بیشماری که به دلیل عدم دقت تیم‌های اجرایی در کف خیابان رها شده‌اند، هر شب توسط این تیم‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند با اشاره به آمادگی و حضور ۸۰ درصد از نیروهای ویژه برای پاکسازی شهر از تبلیغات انتخاباتی، گفت: ما به طور کلی ۱۵ هزار نیرو داریم که ۸۰ درصد آنها پس از پایان رای‌گیری، مسئولیت جمع‌آوری تبلیغات را آغاز می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار هر مبنی بر اینکه آیا این کاغذها امکان بازیافت دارند یا نه، گفت: کاغذ در شرایط عادی قابلیت بازیافت را دارد اما این کاغذها چون آغشته به چسب هستند و در برخی موارد هنگام جدا شدن از دیوار رنگ نیز به آنها می‌چسبد، ضمن آسیب رساندن به فضای شهری، امکان بازیافت آنها نیز وجود ندارد و متاسفانه این بخش از سرمایه از بین می‌رود یا نهایتا ارزش حرارتی دارد.

جعفری گفت: حجم تبلیغات امسال بسیار زیاد بوده طوری که با پدیده جدیدی در چند سال اخیر مواجه بوده‌ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: