جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 6 اسفند 1394     
رفع یکی از گلوگاه‌های شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی در جنوب پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، پروژه احداث کانال کمکی در محدوده قطعه3 کانال سرخه حصار جنوبی آماده بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات احداث کانال کمکی سرخه حصار جنوبی، واقع در محدوده منطقه 20 شهرداری تهران به اتمام رسید و به این ترتیب نه تنها بخشی از شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی جنوب پایتخت تکمیل شد بلکه  یکی از مهمترین گلوگاه‌های موجود در مسیر کانال‌های اصلی حوضه آبریز شرق تهران برطرف شد.

 علیرضا یعقوبی با بیان آنکه حدود یک سوم آب های سطحی شهر تهران از طریق کانال سرخه حصار به خارج شهر هدایت می شوند، گفت: سطح مقطع این کانال در محدوده حدفاصل روستای امین آباد تا روستای تقی آباد پاسخگوی عبور سیلاب های فصلی نبود و از این رو اجرای کانال کمکی در محدوده قطعه 3 کانال سرخه حصار جنوبی، توانست ظرفیت این بخش از کانال را مقابل سیلاب هایی با دوره بازگشت طولانی مدت ایمن کند.

گفتنی است کانال کمکی قطعه 3 کانال سرخه حصار جنوبی حدد 1700 متر طول دارد؛ 1600 متر از این شبکه به صورت کانال بتنی روباز و بیش از 100 متر آن به صورت کانال بتنی سرپوشیده اجرا شده و ساخت یک مسیر 1726 متری نیز دسترسی به این کانال کمکی را تسهیل کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: