جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 اسفند 1394     
مشکل اعتباری نوسازی 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به نوسازی 500 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: درحال حاضر این نوسازی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز،با تاکید بر اینکه از سال 89 تاکنون حتی یک دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه نشده است، افزود :  در حال حاضر 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد که برای نوسازی آنها به لحاظ اعتباری مشکلاتی وجود دارد، امیدوارم با خبرهای خوشی که در حوزه رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت به نتایج خوبی دست یافته و دولت نیزدر این راستا همکاری های لازم را نماید.

 وی افزود: در حال حاضر شهر تهران نیاز به ٩ هزار دستگاه اتوبوس دارد كه تنها ٦٥٠٠ دستگاه در ناوگان اتوبوسرانی فعال است این در حالی است که ماهیانه ٧٥ دستگاه اتوبوس به ناوگان فرسوده شهر اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا استفاده از حمل‌ونقل عمومی است، این در حالی است که در تهران، وسایل حمل‌ونقل عمومی به دلیل فرسودگی ، خود عاملی برای تشدید آلودگی هوا است.

سنندجی با اشاره به ورود اتوبوس‌های هیبریدی و بهره‌برداری از سیستم جدید اتوبوس برقی گفت: سیستم اتوبوس‌های برقی، دچار تغییر تکنولوژی شده و امروز توانسته‌ایم اتوبوس‌های قدیمی که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها گذشته بود را از رده خارج نماییم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اتوبوس‌های برقی می‌توانند با استفاده از باطری، یک و نیم ساعت پیمایش داشته باشند و دیگر خبری از سیستم‌های برقی که منظر شهر را دچار مشکل کرده بود، نیست.

وی از ورود 5 دستگاه اتوبوس هیبریدی سه‌کابین به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها در خط خاوران – آزادی به کار گرفته شده و پاک‌ترین وسیله نقلیه عمومی محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از افتتاح 3 خط جدید در منطقه غربی تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر خط پایانه شهران به پایانه مترو ارم سبز ، خط پونک به پایانه مترو ارم سبز و همچنین خط گردشگری مترو صادقیه را به باغ فیض متصل خواهد کرد.

سنندجی با اشاره به اینکه اتوبوس های شهر تهران به صورت  آنلاین رصد می شوند اظهار داشت: هم اکنون این سیستم قادر است وضعیت تمامی ایستگاه های اتوبوس و نوع اتوبوسی فعالیت را نشان دهد ، این سیستم این امکان را برای مدیران سازمان اتوبوسرانی به وجود آورده است تا امکان دسترسی به جزئی ترین اطلاعات اتوبوس ها را داشته باشند تا در صورت تخلف بتوانند مشکلات را پیگیری نمایند.

وی در ادامه اذعان داشت: سیستم رصد ناوگان اتوبوسرانی به خوبی نشان می دهد که اتوبوس ها در کدام ایستگاه ها تجمع دارند تا مدیران خطوط علت توقف بیشتر از برنامه زمان بندی را در ایستگاه ها بررسی کنند همچنین این سیستم امکان بررسی سرعت اتوبوس ها در زمان خدمات رسانی را به صورت دقیق نشان خواهد داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر با استفاده از این سیستم تمامی مدیران خط به صورت آنلاین ناوگان تحت پوشش خود را در خط رصد می کنند گفت: هم اکنون در هر کدام از پایانه های اتوبوسرانی ایستگاه مانیتورینگ خطوط وجود دارد و در نهایت نیز مرکز کنترل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز تمامی خطوط و اتوبوس ها را رصد می کنند.

سنندجی همچنین به احداث ایستگاه های وب در سامانه های اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت : در راستای گسترش سیستم آی تی در سامانه های مختلف شرکت اتوبوسرانی مکان هایی به نام ایستگاه های وب ایجاد شده است در این راستا رانندگان با استفاده از کارت و ثبت ساعات آغاز بکار می توانند از میزان کارکرد روزانه و تعداد مسافران آگاه شوند ضمن اینکه این دستگاه ها براساس اهمیت در سامانه های هفت گانه شهر تهران نصب خواهند شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: