جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 اسفند 1394     
باغ کتاب آماده شد

خبرگزاری تسنیم: خلیل راحتی  با بیان این که باغ کتاب از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان های علوم و زبان ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ موزه دفاع مقدس همسایه است، گفت: باغ کتاب شامل 4 سالن اصلی ، 4 سالن نمایش کوچک و یک سالن نمایش اصلی تئاتر و نیز محوطه و سالن های موجود در آن است که خوشبختانه محوطه آن تکمیل شده است و تنها مقداری از فضای سبز آن باقی مانده است که در این ماه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: 4 سالن کوچک قابلیت بهره برداری دارد و تنها نصب صندلی ها، باقی مانده است و به دلیل این که فعلا قصد بهره برداری ندارند و بهره برداری در اردیبهشت ماه سال آینده صورت می گیرد، فعلا نصب نشده است.

راحتی با بیان این که سالن های اصلی نیز آماده بهره برداری است، گفت: تنها سالن نمایش اصلی تئاتر که در باغ کتاب منظور شده است هنوز اجرایی نشده است و اجرا و تکمیل آن در برنامه های سال آینده ما قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: بهره برداری باغ کتاب زمانی صورت می گیرد که ناشران درآن ورود پیدا کنند و کتاب در قفسه ها چیده شود و به فروش برسد.

لازم به ذکر است وسعت باغ کتاب تهران حدود 110هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می دهد. فضای داخلی باغ کتاب تهران شامل 16 سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت 2000 متر مربع و در دو طبقه بنا شده است. قرار است باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب بپردازد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: