جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 اسفند 1394     
شهر رستمکلا نیازمند پلیس راهور مستقل است

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز،شهردار رستمکلا گفت: شهر رستمکلا با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترافیک از نداشتن مامور راهنمایی و رانندگی دائم در سطح شهر رنج می‌برد و نیازمند پلیس راهور مستقل است.

علی برهانی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: قریب به دو سال گذشته رایزنی‌های مختلفی با پلیس راهور شهرستان بهشهر و استان انجام‌شده است که شهر رستمکلا با توجه به شرایط اعلام‌شده، صاحب پلیس راهور شود که موافقت نشد.

وی افزود: در یک سال گذشته نیز پیشنهاد کردیم که مکان، امکانات و خودرو در اختیار پلیس راهور قرار می‌دهیم تا دونیرو به‌صورت دائم به‌عنوان پلیس راهور در شهر رستمکلا مستقر شوند تاکنون در این راستا نیز اقدامی صورت نگرفته است که امیدواریم برای رفاه حال مردم و مسافران این مسئله به‌زودی عملیاتی شود.

شهرداررستمکلا کمبود تاکسی را ازجمله معضلات این شهر عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون ۶ دستگاه تاکسی شهری برای تردد شهروندان در رستمکلا فعال است که جوابگوی مردم نیست که با رایزنی‌های انجام‌شده به‌زودی ۱۰ دستگاه تاکسی برای مناسب‌سازی ناوگان تاکسی‌رانی رستمکلا وارد خط می‌شود.

بازگشایی خیابان امام رستمکلا و میدان ورودی از برنامه‌های اولویت‌دار

برهانی ازجمله کارهای مهم و اولویت‌دار سال ۹۵ را بازگشایی خیابان امام رستمکلا و در دستور کار قرار گرفتن میدان رستمکلا در ورودی غربی این شهر عنوان کرد و یادآور شد: بازگشایی خیابان امام رستمکلا ازجمله مطالبات مهم مردم است که با فوریت انجام می‌شود که ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این امر اختصاص داده‌ایم و میدان ورودی نیز با تصویب شورای ترافیک اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سال نو و حضور مسافران در شهر رستمکلا و توجه به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر اظهار کرد: آماده‌سازی فضای شهری، تدارک محل اسکان مسافران در مدارس و ارائه امکانات مناسب برای رفاه حال مسافران از برنامه‌های مهم در دست اقدام است که بر اساس برنامه‌ریزی ستاد تسهیلات نوروزی انجام می‌شود.

شهردار رستمکلا بابیان اینکه وجود رودخانه، جنگل، سایت تاریخی گوهرتپه، قنوات، حسینیه‌ها و تکایای با قدمت فراوان و... ازجمله جاذبه‌های گردشگری ما در رستمکلا است که ازجمله مشکلات ما در حوزه گردشگری این است که پارک جنگلی مهربان رود در اختیار شهرداری رستمکلا نیست.

برهانی اضافه کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی در این راستا انجام‌شده است که اکنون با درایت استاندار مازندران و معرفی شهرداری رستمکلا به وزیر جهاد کشاورزی رایزنی‌ها انجام‌شده و تأیید شد تا دستورالعمل در شورای جنگل‌ها و مراتع برای واگذاری  پارک جنگلی مهربان رود به شهرداری رستمکلا انجام شود که با تأیید و تصویب آن با سرمایه‌گذاران وارد معامله می‌شویم.

شهرداری رستمکلا فاقد درآمد مناسب و خاص است

شهردار رستمکلا همچنین با اشاره به برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی و معادن رستمکلا گفت: شهرداری رستمکلا خود فاقد معدن در این شهر است و در حال حاضر نیز سه معدن دارای مجوز در این شهر در حال فعالیت هستند که با توجه به برداشت‌های مکرر از معادن و ایجاد چهره ناپسند در حاشیه این شهر از فعالیت معادن غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

برهانی با اشاره به اینکه شهرداری رستمکلا درآمد خاصی ندارد و از طریق ارزش‌افزوده و کمک‌های سازمان شهرداری‌های کشور اداره می‌شود، افزود: در همین راستا ۱۶ هکتار از منابع طبیعی توسط این اداره در اختیار شهرداری قرارگرفته تا در بخش معدن فعال شویم که مجوزها اخذشده است و امیدواریم با استفاده از این معدن و درآمد سیان جی، بتوانیم درآمد شهرداری رستمکلا را افزایش دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان بهشهر فاقد یک برنامه مدون است و شرق مازندران نیز دارای یک نگاه منطقه‌ای نیست، گفت: نگاه منطقه‌ای مهم‌ترین راه‌حل برای برون‌رفت از مشکلات و معضلات است که امیدواریم این نگاه در بین مسئولان تقویت و مردم نیز با ارائه راهکار و پیشنهاد‌ها خود برای داشتن شهری پویا و فعال کمک‌کار ما باشند.

بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری رستمکلا ۳۵ میلیارد ریال

رئیس شورای اسلامی شهر رستمکلا نیز بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری رستمکلا ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بودجه سال ۹۴ شهرداری رستمکلا ۳۲ میلیارد ریال بسته‌شده بود که امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شاهد افزایش بیشتر بودجه و عمران و آبادانی در این شهر باشیم.

رمضان علی حاجی‌زاده با اشاره به مشکلات کمبود آب شرب و سیل گیر بودن رستمکلا ادامه داد: در این راستا نیز با برنامه‌ریزی با حفر یک حلقه چاه مشکل آب شرب رستمکلا رفع می‌شود که رد دست اقدام است و همچنین عملیات اجرای سد سرشاخه گیر بااعتبار ۳۵۰ میلیون تومان در دست اقدام است که ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای دیوارکشی و احداث دو پل هزینه شده است تا موانع بر سر طغیان آب‌های فصلی در رودخانه شورش رستمکلا برداشته شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مدون انجام‌شده و وجود همفکری، اتحاد و تعامل بین اعضای شورای اسلامی شهر رستمکلا و شهردار این شهر، مشکلات و معضلات شناسایی و در حال گذر از این مشکلات هستیم که در ادامه راه نیز نیازمند همراهی مردم و تعامل با شهرداری و شورا برای اجرای پروژه‌های مختلف شهری هستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: