جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 اسفند 1394     
تغذیه ارگانیک یا صنعتی

خبرگزاری مهر: «کارلو لبفرت»، سرپرست تیمی متشکل از محققان بین المللی از دانشگاه نیوکاسل انگلستان، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد به دلیل وجود تفاوت در زمینه تولیدات ارگانیک و صنعتی، محصولات ارگانیک به مراتب سالم تر هستند.»
وی در ادامه می افزاید: «پرورش دام به شیوه طبیعی و ارگانیک از لحاظ تعداد تولید مثل، پرورش در فضای باز و مصرف علوفه طبیعی توسط حیوانات شیرده و گوشتی، موجب می شود این گونه محصولات همواره دارای مقادیر بالاتر اسیدهای چرب مطلوب نظیر اُمگا۳ و اسیدهای چرب باشند و کمتر عامل بروز بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن باشند.»

محققان چندین مطالعه از سراسر دنیا را مورد مطالعه قرار دادند. تحلیل و بررسی آنها شامل ۱۹۶ مطالعه بر روی شیر و ۶۷ مطالعه بر روی گوشت بود. پژوهشگران دریافتند محصولات ارگانیک میزان بالاتر اسیدهای چرب مفید، برخی مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری را تامین می کنند.

در این مطالعه عنوان شده است که شیر و گوشت ارگانیک در مقایسه با محصولات متداول موجود در بازار در حدود ۵۰ درصد بیشتر حاوی اسیدهای چرب سالم اَمگا۳ هستند. شیر ارگانیک ۴۰ درصد بیشتر حاوی اسید لینولئیک بوده و همچنین دارای میزان نسبتا بیشتری آهن، ویتامین E و برخی کاروتنوئیدها هست.
 
اگرچه محققان این مطالعه اذعان می کنند که شیرهای موجود در بازار ۷۴ درصد بیشتر حاوی ید معدنی و مقدار نسبتا بیشتری سلنیوم هستند.
 
همچنین به گفته محققان، گوشت ارگانیک حاوی مقادیر نسبتاً پایین دو اسید چرب اشباع مرتبط با احتمال بروز بیماری های قلبی است.
 
نتایج این مطالعات بیانگر این موضوع است که تغییر عادات غذایی به سوی مصرف شیر و گوشت ارگانیک به افزایش مصرف اسیدهای چرب مهم تغذیه ای کمک می کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: