جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 اسفند 1394     
ترامپ خواستار تحریم اپل شد

 

خبرگزاری فارس: وی معتقد است اپل باید با دولت همکاری کرده و رمزگشایی اطلاعات خصوصی کاربران آیفون  را برای ماموران اف بی آی ممکن کند. اما از آنجا که اپل در برابر این خواسته مقاومت می کند باید خرید محصولاتش تحریم شود.

به گزارش مترو، تنش میان اف بی آی و اپل پس از تلاش برای قفل گشایی گوشی آیفون متعلق به یکی از تروریست های حادثه تیراندازی San Bernardino بالا گرفته است. اپل می گوید عملا توانایی این کار را ندارد و اف بی آی می توانست با وصل کردن این گوشی به یکی از شبکه های وای – فای که قبلا مورد استفاده فرد تروریست بوده به شبکه آی کلود مورد استفاده وی دسترسی یابد.

علت مقاومت اپل و دیگر شرکت های فناوری در برابر تلاش اف بی آی برای دسترسی به داده های خصوصی کاربران حفظ شهرت و اعتبار بعد از افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد همکاری گسترده جاسوسی آنها با آژانس امنیت ملی آمریکاست.

در عین حال ترامپ در سخنرانی اخیر خود در ایالت کارولینای جنوبی هم مجددا بر ضرورت بایکوت کردن اپل تاکید کرده است. اما استفاده وی از آیفون برای تکرار این درخواست در توییتر با برخی انتقادها مواجه شد. وی در واکنش به این انتقادها مجددا در حساب خود در توییتر نوشت: من هم از آیفون و هم از سامسونگ استفاده می کنم. اگر اپل اطلاعات تروریست ها را به مقامات ندهد من تا زمانی که این شرکت اطلاعات را (به اف بی آی) بدهد، از گوشی سامسونگم استفاده می کنم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: