جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 اسفند 1394     
معاون شهردار تهران در برنامه «غیر محرمانه» تأکید کرد:
4 میلیون وسیله نقلیه در 4 هزار کیلومتر بزرگراه و خیابان اصلی تهران تردد می کنند

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در برنامه «غیر محرمانه» شبکه دو سیما گفت: مدیریت شهری، مردم را «مَحرم» می داند، چرا که اگر واقعیت های موجود در جامعه را برای مردم بیان کنیم و در میان بگذاریم و از کتمان بی مورد حقایق خودداری کنیم، مردم آگاه می شوند که مسئولان با چه مسائلی مواجه هستند و در حل مشکلات، مشارکت خواهند کرد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به همان اندازه که بی توجهی به توسعه زیرساخت ها بد است، کم توجهی به مشارکت مردم نیز بد است و این که به مردم بگوییم رفتار ترافیکی شما باید عالی باشد اما زیرساخت های ترافیکی را برای آنها تدارک نبینیم، درست نیست. 

وی با اعلام این که مسئولیت تأمین زیرساخت های شهر بر عهده مدیریت شهری است و در این میان، باید ببینیم مسئول     آموزش های ترافیکی کیست؟ تأکید کرد: این مسأله، یکی از مسائلی است که عمداً در مقابل پاسخ به آن خودمان را به غفلت       می زنیم، در صورتی که دستگاه های متولی فرهنگ همچون وزارت آموزش و پرورش که کودکان و نوجوانان ما از سن 7 سالگی تا سن 18 سالگی در اختیار آنهاست، در این خصوص مسئولیت دارند.

 چه آموزش های ترافیکی به دانش آموزان داده ایم که انتظار داریم در آینده آن را رعایت کنند؟

معاون شهردار تهران در این برنامه تلویزیونی که با حضور سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور تهران و دکتر علی نوذرپور به نمایندگی از وزارت کشور برگزار شد، گفت: بیایم به عنوان یک شهروند مسئول، محتوای کتاب های درسی را بررسی کنیم و ببینیم چه مسأله ای در حوزه شهری و چه موضوعی در زمینه رفت و امدهای شهری به دانش آموزان آموزش داده ایم که از آنها انتظار داریم در آینده این نکات را رعایت کنند؟

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به لزوم گنجاندن محتوای آموزشی در مسائل شهری و موضوعات آمد و شدهای شهری در      کتاب های درسی، اظهار کرد: در ایام نوروز که شهر خلوت است، آمار کشته های تصادفات بیشتر از زمانی است که شهر شلوغ است و این نشان می دهد که مشکل اصلی، رفتارهای ترافیکی است.

وی با بیان این که هر وقت ما یاد گرفتیم که نیمه شب در تقاطعی که چراغ قرمز است، توقف کنیم، آن وقت است که به این باور رسیده ایم که به قانون احترام بگذاریم، تصریح کرد: فرا گرفتن یک جزوه تحت عنوان آیین نامه برای شرکت در آزمون رانندگی، باعث این نمی شود که به فردی تبدیل شویم که خود را موظف به رعایت حقوق اکثریت جامعه بدانیم، بلکه به این منظور باید به این باور برسیم که حقوق جمعی اکثریت جامعه، نسبت به حقوق فردی ما ارجحیت و اولویت دارد.

کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات تهران در 8 سال

معاون شهردار تهران با اشاره به این که عمل به قانون و رعایت قوانین در کاهش تصادفات و کشته های ناشی از آن و کاستن از اتلاف وقت مردم بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مسئولان سعی می کنند توپ را به میدان دیگران بیندازند، در صورتی که سه عنصر آموزش و فرهنگ، زیرساخت های شهری و قوانین بازدارنده، در بحث ترافیک، بسیار مؤثراند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که قانون باید به قدری سخت گیرانه باشد که ذهن فرد به سمت قانون شکنی نرود و الزاماً هیچ کدام از موارد فوق نمی تواند جای دیگری را بگیرد، تصریح کرد: تهران، شهر بزرگی است که بیش از 4 میلیون دستگاه وسیله نقلیه و بیش از 4 هزار کیلومتر بزرگراه و خیابان اصلی دارد و نمی توانیم در شهری با این حجم از انبوه وسایل نقلیه و با این وسعت از شبکه معابر گسترده، رانندگان متخلف را متوقف کنیم و تخلفات تک تک آنها را مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی در پایان با تأکید بر این که شهر باید با سیستم هوشمند اداره شود و متولی این کار مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: ظرف مدت 8 سال، تعداد کشته های تهران در تصادفات ترافیکی از 1400 نفر در سال 85 به 641 نفر در سال گذشته کاهش یافته و از جمله عوامل موثر در این روند نزولی، نصب 360 دوربین کنترل سرعت در بزرگراه هاست که باعث شده تا تلفات تصادفات حدود 60 درصد کاهش پیدا کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: