جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 اسفند 1394     
طلب شهرداری از دولت، مانع تامین اتوبوس های نوسازی شده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس طلب شهرداری از دولت، مانع بزرگی در تامین اتوبوس های نوسازی شده است و پیوند بین شهرداری و دولت برای تامین هزینه خرید اتوبوس باید زودتر برقرار شود.

محمدحسین فرهنگی ضمن تاکید بر اینکه ظرفیت تولید اتوبوس در داخل کشور اگر پاسخگوی نیازها باشد، نسبت به خرید اتوبوس از خارج اولویت دارد، اظهار کرد: بر هیچ کدام از مسئولان و متولیان کشور به خصوص شهرداری پوشیده نیست که لازم است برای نوسازی اتوبوسهای فرسوده درون شهری از تولید داخل و کارخانجات ایرانی حمایت کرد. این در حالیست که فعلاً به خاطر مراودات ایران و چین، اتوبوسهای چینی از این کشور خریداری می شود و در واقع به نوعی جای بازار محصولات داخلی را گرفته است.

وی افزود: در صورتیکه نیازها بیش از تولید داخل باشد، چاره ای نیست جز اینکه سراغ خرید اتوبوس از سایر کشورها برویم اما این تصمیم گیری نباید به معنای گوشه گیر شدن اتوبوسهای تولید داخل شد.

فرهنگی کیفیت خرید اتوبوس از کشورهای دیگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بحث خرید اتوبوس از کشورهای دیگر را مطرح می کنیم نباید شرط خرید وسایل نقلیه با کیفیت را از نظر دور ساخت. اتوبوسهایی که هم رفاه بیشتری برای شهروندان به دنبال دارد و هم کیفیت و امنیت دارد، باید در اختیار ناوگان شهری قرار گیرد.

کارخانجات داخلی کیفیت های بالاتر و بهتر از اتوبوس های چینی ارائه کنند

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته کارخانجات داخلی اتوبوس هم در قراردادهایی که با شهرداری می بندند باید کیفیت های بالاتر و بهتر از اتوبوس های چینی را عرضه کنند چرا که برخی اتوبوس های ایرانی با خط تولید چین مونتاژ می شوند.

فرهنگی با بیان اینکه بهره گیری از بخش خصوصی می تواند واسطه ای در خرید اتوبوس های داخلی به شمار بیاید، تاکید کرد: بحث گسترش بازار کار برای جوانان بیکار، یکی از مزایای بهره گیری از کارخانجات داخلی است.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، طلب شهرداری از دولت، مانع بزرگی در تامین اتوبوس های نوسازی شده است. هر چند می دانیم دولت با مشکلات بزرگی مواجه است با این حال پیوند بین شهرداری و دولت برای تامین هزینه خرید اتوبوس باید زودتر برقرار شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: