جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 اسفند 1394     
بهره‌برداری از ۷۴ سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز،وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 74 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با بیان اینکه 34 هزار و 400 کیلومتر از راههای شریانی به این سامانه مجهز شده‌اند، گفت:  در فاز نخست این پروژه، ۷۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور فعال شدند و در چارچوب این طرح ملی ظرف مدت ۳ سال ۱۸۸۰ سامانه هوشند ثبت تخلفات عبور و مرور در ۳۴ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور نصب و بهره‌برداری می‌شود.

عباس آخوندی اظهار داشت: درحال حاضر 217 هزار راه آسفالته وجود دارد این میزان از راه در آینده نزدیک قطعا افزایش خواهد داشت و به ۲۵۰ هزار کیلومتر خواهد رسید بنابراین باید خودمان را برای مدیریت این حجم از راه آماده کنیم.

وی افزود: هم اکنون یکپارچگی حمل‌ و نقل را همواره دنبال می‌کنم؛ منظور از یکپارچگی، یکپارچه شدن در صدور بارنامه‌ها تا یکپارچگی در انواع مدل‌های حمل‌ونقلی، یکپارچگی در سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و یکپارچگی در ارتباط همه سازمان‌های زیرمجموعه با ارگان‌های دیگر وزارتخانه است.

وی با تأکید براینکه بهره‌وری جاده‌ها باید ارتقا یابد و این در گرو یکپارچه‌سازی است، گفت: سیستم ارتباطات نوین در جهان یک انقلاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سیستم فناوری اطلاعات و انقلابی که این سیستم در جهان به وجود آورده است اشاره و اظهار کرد: شما ملاحظه کردید که با فشردن یک دکمه‌ چطور در یک لحظه می‌توان  اطلاعات و سرعت مجاز و غیرمجاز خودروهای در حال تردد را ملاحظه کرد. در واقع این سیستم ابزار فوق العاده‌ای برای مدیریت بوده و فقط به بعد ثبت تخلفات نمی‌پردازد.

آخوندی در خصوص اینکه این سامانه امکان افزایش بهره‌وری در مجموعه جاده‌ای کشور را فراهم می‌کند افزود: این پروژه، پروژه عظیمی در حد مرزهای دانش بین‌المللی بوده و فقط به صورت مستقیم برای ۶ هزار نفر اشتغال در کشور ایجاد می‌کند و به صورت غیرمستقیم نیز این تعداد بیشتر خواهد بود. این اشتغال یک نوع اشتغال دانش‌بنیان به شمار می‌آید که مایه افتخار همه ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی ظرف ۳ سال و در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور اجرایی خواهد شد که ۷۵ درصد حجم ترافیک از آن عبور می‌کند تصریح کرد: باید برای کل مسیرهای کشور اندیشه کرد و در عین حال نباید این انتظار وجود داشته باشد که تمام سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش، از منابع دولتی باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نگهداری 250 هزار کیلومتر جاده سالانه 10 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد در همین راستا باید هزینه راهداری را مصرف‌کننده نهایی پرداخت کند؛ وقتی مشخص باشد که هر خودرو چند کیلومتر از جاده استفاده کرده هدف مذکور هم محقق می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: امیدوارم بعد از اینکه ۵۰ درصد این دوربین‌ها نصب شد آمار جدیدتری از کاهش تلفات، افزایش ایمنی و کنترل رفتارهای پرخطر شاهد باشیم. در حال حاضر اکثریت استفاده کنندگان از جاده‌های کشور قانون‌مدار هستند و مشکل ما اقلیتی است که هم جان خود و هم جان سایرین را به خطر می‌اندازند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 106 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور این محورها نیز تا پایان اسفندماه ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گیرند. به عبارت دیگر تا پایان امسال در مجموع فاز یک و فاز دو ۱۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به ۴۰۰ سامانه فعلی اضافه خواهد شد همچنین۴۲۰ سامانه دیگر نیز در قالب فازهای ۳ ٬ ۴ ٬ ۵ ٬ ۶ و ۷ سال نخست از فروردین تا خرداد ۹۵ نصب و راه‌اندازی ‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که این ابزارها کارایی خود را دارد که قانون اجرا شود و اگر قانون اجرا نشود دقیقا ضد خودش می‌شود و این سیستم کمک می‌کند که عدالت در اجرای قانون اجرایی شود.

آخوندی با اشاره به اینکه قانون راهنمایی و رانندگی یکی از فراگیرترین قوانین در کشور ما که با هماهنگی پلیس اجرایی می‌شود گفت: ما باید ثابت کنیم که علاوه بر کریدورهای با کیفیت در کشور راه‌هایی ایمن نیز داریم تا همه کاربران جاده‌ای منطقه‌ای به استفاده از جاده‌‌های ایران رغبت کنند.

وی تصریح کرد: در ایران از 10 سال پیش تاکنون میزان تلفات سوانح رانندگی 40 درصد کاهش یافت اما از این ‌پس کار سخت‌تری داریم و باید انگاره ایمنی را تغییر دهیم.

وی در پایان گفت: شناسایی رفتارهای پرخطر و اعمال یکپارچه‌سازی قانون از سراسر کشور، تغییر جدی در انگاره ایمنی ایجاد می‌کند

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: