جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 بهمن 1394     
در دیدار شهرداران پایتخت های ایران و عمان تاکید شد:
انتقال تجریبات موفق مدیریت شهری تهران به مسقط

به گزارش شهرداری نیوز،محمدباقر قالیباف صبح امروز با محسن بن محمدالشیخ، شهردار مسقط دیدار و گفت و گو کرد.

سابقه همکاری ایران و عمان را یک سابقه تاریخی توصیف کرد و گفت: در دهه های اخیر خصوصا بعد از روابط عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، ابعاد مختلف ارتباطات دو کشور به بهترین شکل ممکن برقرار شده است که اوج آن را در موضوع هسته ای و مساله یمن شاهد بودیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این وظیفه همه ما کشورهای مسلمان است که به مردم یمن کمک کرده و آن ها را در این شرایط نجات دهیم. مطمئنا این تلاش و همکاری برای کمک به مردم یمن برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

قالیباف ادامه داد: در شرایطی که چنین ارتباطاتی وجود دارد، همکاری های فنی و اقتصادی خصوصا بین دو پایتخت می تواند فعال باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش زمینه همکاری بین تهران و مسقط عنوان کرد: شهرداری تهران آمادگی کامل دارد تا این ارتباط و همکاری را با هیات های کارشناسی شهرداری مسقط گسترش داده و نسبت به انتقال تجریبات اقدام کند.

شهردار تهران گفت: گسترش همکاری ها نیازمند تشکیل هیات های تخصصی است تا ارتباطات بین دو پایتخت به صورت بهتری برقرار شود. از این رو تهران آمادگی دارد تا همکاری های خود را در حوزه های مالی واداری، فنی، حمل و نقل، فضای سبز، ترافیک، آلودگی هوا و شیوه های بهتر اداره شهر با مسقط گسترش دهد.

همچنین محسن بن محمد الشیخ، شهردار مسقط نیز هدف از سفر خود به تهران را آشنایی با پایتخت و فعالیت های فرهنگی تهران عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری مثبتی در زمینه فرهنگی و مسایل شهری بین تهران و مسقط شکل گیرد.

وی در ادامه خواستار انتقال تجریبات شهرداری تهران در زمینه مسایل شهری به مسقط شد و ابراز داشت: پیشرفت مسقط از 45 سال پیش آغاز شده و هم اکنون این شهر به عنوان یکی از شهرهای مهم خلیج فارس در زمینه اقتصادی، تجاری و فرهنگی به شمار می رود. از این رو درخواست داریم تا از تجریبات شهرداری تهران برای اداره مسقط استفاده کنیم.

شهردار مسقط اساس و پایه روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان را گسترش صلح و دوستی در منطقه عنوان کرد و گفت: ما از گذشته روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران در مسایل سیاسی، اقتصادی داشته ایم و از خدمات جمهوری اسلامی نهایت استفاده را کرده ایم. بدون شک این روابط در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

محمد الشیخ همچنین خواستار برقراری روابط بین دو پایتخت جمهوری اسلامی ایران و عمان شد و گفت: هم اکنون 50 درصد از بودجه شهرداری مسقط به وسیله دولت تامین می شود. این در حالی است که تهران در اداره شهر به صورت خودکفا عمل می کند و هدف ما نیز این است که در اداره مسقط به خودکفایی برسیم.

وی در پایان از تشکیل هیات های کارشناسی به منظور انتقال تجریبات شهرداری تهران به مسقط استقبال کرد و گفت: ضروری است ارتباطات کارشناسی بین دو شهر را در جریان بازدید هیات های موجود در مسقط برای آشنایی بیشتر با تهران و بررسی کارشناسانه موضوعات گسترش دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: