جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 بهمن 1394     
قالیباف:
شهر را با 5000 میلیارد هم می‌توان اداره کرد

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران اعلام کرد: شهر را با 5000 میلیارد تومان نیز می‌توان اداره کرد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر که به بررسی لایحه بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری تهران اختصاص داده شده بود، با بیان اینکه تمام تلاش خود را انجام داده بودیم که بودجه براساس برنامه توسعه‌ای که شورای شهر تهران تصویب کرده است، باشد، گفت: تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که بودجه 95 منطبق بر برنامه توسعه باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تصمیمات شورای شهر، شهرداری و کمیسیون تلفیق یکسان است افزود: ما سال پیش پیشنهاد دادیم که بودجه غیرنقد 45 درصد و بودجه نقد 55 درصد باشد، اما امسال با توجه به وضعیت رکود، پیشنهاد کاهش بودجه نقد را داده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه اقتصاد ملی در جذب نقدینگی مشکلاتی دارد ادامه داد: امسال تنها 80 درصد توانسته‌ایم بودجه نقد را جذب کنیم و نشان می‌دهد که نسبت به سال‌های گذشته 30 درصد در جذب نقدینگی کاهش داشته‌ایم که این عمل در نتیجه رکود حاصل شده است.

قالیباف با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و رکود حاکم، پیشنهاد داده‌ایم که در بودجه 95، بودجه 40 درصد نقد و 60 درصد غیرنقد باشد، گفت: اگر این اعداد بالا و پایین شد، در اصلاحیه بودجه آن را لحاظ خواهیم کرد.

وی همچنین درخصوص پیشنهاد شورا مبنی بر واریز سود سازمان‌ها به خزانه و واریز مجدد سود طی 10 روز از حساب خزانه به سازمان‌ها نیز اظهار کرد: ما مدافع این هستیم که سود به حساب خزانه واریز شود تا به درآمد پایدار شهرداری کمک کند اما اینکه مجددا طی یک مدت زمان مشخص مجددا سود به حساب سازمان بازگردانده شود، خلاف قانون است چراکه ما می‌توانیم این سود را در بخش‌های اولویت‌دار دیگر هزینه کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما با 5000 میلیارد تومان هم می‌توانیم شهر را اداره کنیم، گفت: ما با این عدد می‌توانیم تنها شهر را نگه داریم و نمی‌توانیم در راستای توسعه شهر گام برداریم و مترو و پروژه‌های عمرانی دیگر، پیش نمی‌رود.

قالیباف با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سود حاصله از شرکت‌ها صرف اولویت‌های حیاتی شود افزود: هر پولی که از سود سازمان‌ها می‌ماند، باید براساس ردیف‌ها و اولویت‌ها توزیع شود.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری هیچ حسابی را بدون مجوز شورای شهر باز نمی‌کند گفت: حتی من به عنوان شهردار تهران نمی‌توانم حسابی را برای یک شرکت بدون امضای رییس شورای شهر باز کنم و پیشنهاد می‌شود اگر قرار است سود شرکت‌ها به خزانه واریز شود، این پول صرف پروژه‌های اولویت‌دار شود.

همچنین قالیباف در دفاع از لایحه بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه امسال بودجه شهرداری عملیاتی، ماموریت‌محور و منطبق با برنامه 5 ساله خواهد بود، گفت: اگر پایان سال چند درصد بودجه نقد و غیرنقد شهرداری چند درصد بالا و پایین برود، می‌توانیم اصلاحیه آورده و این مشکل را حل کنیم.

در پایان پیشنهاد اسماعیل دوستی و شهرداری تهران مبنی بر اینکه بودجه نقد 40 و غیرنقد 60 درصد در سال 95 تعیین شود، با رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

همچنین در جلسه صبح امروز، کلیات بودجه سال 95 شهرداری به مبلغ 17 هزار و 800 میلیارد تومان که در واقع 11 هزار میلیارد نقد و بیش از 6000 میلیارد تومان آن نیز غیرنقد است، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: