جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 بهمن 1394     
قالیباف در صحن شورای اسلامی شهر تهران:
بودجه 95 شهرداری عملیاتی، ماموریت محور و منطبق با برنامه است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران ظهر امروز طی سخنانی در صحن شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه شهرداری تهران گفت: امسال بودجه شهرداری عملیاتی، ماموریت محور و منطبق با برنامه 5 ساله خواهد بود از این رو همه تلاش ما این است که در چهارچوب برنامه پیش برویم و حتی اگر به نقطه ای برسیم که توان اجرای برنامه را نداریم، باید برنامه را تغییر دهیم.

محمدباقر قالیباف در صحن شورا در جلسه بررسی نهایی بودجه95 اظهارکرد: امسال بودجه شهرداری روال خیلی خوبی پیدا کرد و این هم بر اساس سیری است که از سالیان گذشته شروع شده و حتما سال به سال این روند بهتر خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: امسال بودجه شهرداری عملیاتی، ماموریت محور و منطبق با برنامه 5 ساله خواهد بود از این رو همه تلاش ما این است که در چهارچوب برنامه پیش برویم و حتی اگر به نقطه ای برسیم که توان اجرای برنامه را نداریم، باید برنامه را تغییر دهیم.

شهردار تهران بودجه 95 را منطبق بر وظایف تعریف شده در برنامه دانست و گفت: از زحمات کمیسیون ها تشکر می کنیم. بالغ بر 95 درصد چیزی که در کمیسیون ها تصویب شده برابر با نظر شهرداری، کمیسیون های شورا و کمیسیون تلفیق است.

قالیباف همچنین عنوان داشت: ما خیلی بر سر درصد 35 یا 40 درصد بودجه غیر نقد شهرداری تهران بحثی نداریم، سال گذشته پیشنهاد ما 55 درصد بود که امسال این رقم را کاهش دادیم و این هم هیچ ارتباطی با موضوع شفافیت ندارد. از قضا اگر بودجه را به دو بخش نقد و غیر نقد تقسیم کردیم به دلیل شفافیت بودجه بود و شفافیت هیچ رابطه ای با درصد ندارد.

شهردار تهران با دفاع از درصد 40 – 60 بودجه نقد و غیر نقد شهرداری تهران در سال 95، گفت: امسال وضعیت شهرداری تهران در جذب نقدینگی همانند سال گذشته نبود. در سال قبل ما تا 108 درصد هم برای جذب نقدینگی موفق بودیم اما امسال این رقم حدود 80 درصد است و نشان می دهد نسبت به سال قبل 30 درصد در جذب نقدینگی مشکل داشتیم. حتی رکود اقتصادی در کشور نیز به خاطر نبود نقدینگی است.

وی ادامه داد: وقتی مردم کاری را انجام می دهند درصدی از آن را به ما نقد می دهد و درصدی را تهاتر می کنند، ما هم متقابلا بخشی از مطالبات پیمانکاران را نقد و بخشی دیگر را غیر نقد می دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر پیشنهاد بودجه نقد و غیر نقد به طور روشن 40 به 60 است، مطمئن هستیم افقی که از اقتصاد ملی پیش روی ما است نشان می دهد که این درصدها نسبت به وضعیت اقتصادی و شرایط رکود نزدیک تر است.

قالیباف در پایان ابراز داشت: اگر پایان سال بودجه نقد و غیرنقد شهرداری چند درصد بالا و پایین برود آن را در اصلاحیه به شورای شهر می آوریم، اما اینجا با کار کارشناسی می خواهیم چیزی را تصویب کنیم که به واقعیت نزدیک تر است.

 در پایان پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر درصد 40 به 60 بودجه نقد و غیر نقد شهرداری پایتخت با رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: