جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 بهمن 1394     
امضای توافق نامه همکاری میان تهران و میلان

به گزارش شهرداری نیوز،آئین امضای توافق نامه همکاری تهران و میلان ظهر امروز با حضور شهرداران دو شهر در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

شهردار تهران طی سخنانی در این مراسم با اشاره به سابقه دیرینه و تاریخی ارتباط میان ایران و ایتالیا، ابراز امیدواری کرد که این ارتباطات در آینده نیز رو به گسترش باشد.

وی تاکید کرد: هم اکنون زمینه های همکاری اقتصادی، فنی، عمرانی، خدماتی و ظرفیت های فرهنگی، توریستی و محیط زیست بین دو شهر تهران و میلان آماده تر از هر زمان دیگری است.

شهردار تهران ابراز داشت: هر چند در چند سال گذشته تحریم های ظالمانه آمریکا باعث کاهش روابط بین ایران و ایتالیا شده بود اما امروز از دو جهت بسیار خوشحال هستیم، نخست اینکه آمریکا به تصمیم غلط خود در گذشته پی برده و به مسیر همکاری و شکستن تحریم ها منجر شد و دوم آنکه ایران توانست به افکار عمومی دنیا ثابت کند که کشوری قدرتمند ولی صلح جو است.

قالیباف در پایان میلان را یک شهر تاریخی، صنعتی، فرهنگی و تاثیرگذار توصیف و کرد و ضمن ابراز خوشحالی از امضای تفاهم نامه میان دو شهر گفت: خوشحال هستیم این فرصت مجددا فراهم شد بین دو کشور و خصوصا شهرهای تهران و میلان ارتباط و همکاری مجددا برقرار شده و در سال های پیش رو جبران عقب ماندگی های گذشته شود.

«جولیانو پیزا پیا» شهردار میلان نیز طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد: امروز برای تهران و میلان روز فرخنده ای محسوب می شود همچنانکه با وجود علی رغم مشکلات گذشته وجود داشته، ما توانستیم روابط خود را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: نقطه قوت همکاری های بین دو شهر بر پایه دیپلماسی بین شهرهای بزرگ بود و این ارتباطات در عرصه همکاری های دانشگاهی نیز ادامه داشته است. همچنین نمایشگاه مشترکی بین دو کشور برگزار شد که به امانت دادن پیکره «پنه لوپه» به بنیاد پرادا معطوف بود و در کنار آن حضور گسترده ایران در اکسپو میلان را نیز شاهد بودیم.

شهردار میلان به علاقه مندی دو شهر برای گسترش همکاری ها در عرصه های فرهنگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد و گفت: دیدار از تهران من را بسیار مسرور کرد و توانستم پویایی شهر تهران را در زمان حضور خودم مشاهده کنم؛ در مدت زمان کوتاه حضور خود در تهران احساس می کنم که یکی از شهروندان این شهر هستم.

وی امضای توافق نامه همکاری میان تهران و میلان را نقطه عطف روند طولانی همکاری ها توصیف کرد که برای آتیه همکاری ها راهگشاه خواهد بود.

پیزاپیا تاکید کرد: وقتی مشاهده می کنیم که ایران از هم اکنون پذیرفته به مناسبت برگزاری سه سالانه معماری میلان به عنوان یک واقعه بزرگ بین المللی دیگر حضور پر رنگی داشته باشد خوشحال هستیم چرا که میلان یکی از جهانی ترین شهرهای دنیا محسوب می شود و بالاترین تعداد حضور کنسولگری ها از کشورهای مختلف را در شهر میلان داریم.

شهردار میلان در پایان پیشنهاد داد به مناسبت برگزاری بیست و یکمین دوره سه سالانه معماری در دوره ماه آوریل تا ماه مه، هفته فرهنگی تهران نیز در میلان برگزار شود تا شهروندان میلانی و بازدید کنندگان غنا و ژرفای تاریخ ایران و روابط دیرینه دو کشور را مشاهده کنند.

پیزاپیا در پایان گفت: برای رقم زدن آینده ای بر مبنای همکاری دو جانبه، بهترین حضور را از طریق کارگزاران اقتصادی و بازرگانی در ایران داریم و این ارتباطات با همکاری شهرداری تهران وارد مرحله عملیاتی می شود.

در پایان این مراسم توافق نامه همکاری تهران و میلان بین شهرداران دو شهر به امضا رسید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: