جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 بهمن 1394     
ثبت نام 8 هزار و 300 تاکسی فرسوده در شهر تهران در طرح نوسازی

به گزارش حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آغاز طرح نوسازی 90 هزار تاکسی های فرسوده از تاریخ 12 بهمن ماه گفت: پایان مدت ثبت نام تاکسیرانان تا 21 بهمن ماه اعلام شده بود که در این راستا با تصمیم مسئولان برای در اختیار دادن فرصت بیشتر به تاکسیرانان این تاریخ تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده است.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: در حال حاضر در سراسر کشور بیش از 43 هزار تاکسی برای نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده اند همچنین تمدید مهلت زمان ثبت نام فرصت مناسبی برای افرادی است که تا به حال به هر دلایلی موفق به ثبت نام نشده اند می توانند در این مدت زمان باقی مانده بدون در نظر گرفتن شماره پلاک خودروی خود و با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

وی افزود: با آغاز این طرح تاکنون بیش از 70 درصد دارندگان تاکسی های فرسوده اقدام به ثبت نام در شهر تهران نموده اند  یعنی چیزی حدود 8 هزار و 300 تاکسیران برای نوسازی خودرو فرسوده خود اقدام کردند که از این تعداد حدود 5 هزار تاکسی پیکان بوده است.

وی اذعان داشت: امید است تعداد باقی مانده نیز در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد:  رانندگان باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و این فرصت را از دست ندهند در صورت عدم ثبت نام این خودروها جریمه و اعمال قانون خواهند شد.

ابراهیمی در ادامه گفت: هم اکنون حدود 13 هزار خودروی فرسوده در شهر تردد می کنند که عمر آن ها بیش از 10 سال است ، که این خودروها می توانند در این طرح شرکت کنند همچنین در این طرح سمند EF7 و پژو  جایگزین خودروهای فرسوده خواهد شد .

وی در خصوص زمان تحویل این خودروها تصریح کرد: زمان  تحویل خودروها از اسفندماه آغاز می شود و در این ماه ۸۰۰۰ دستگاه، در فروردین‌ماه ۷۰۰۰ دستگاه و در ماه‌های بعد به ترتیب در هر ماه ۱۵ هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای نو جایگزین خواهد شد.

وی اذعان داشت :امید است متقاضیان از این زمان باقی مانده جهت ثبت نام  استفاده نموده و در صورت بروز مشکل به دفاتر تاکسیرانی جهت حل مشکل خود مراجعه نمایند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که هر تاکسی بیش از 200 کیلومتر در روز پیمایش دارد ، گفت: قطعا این پیمایش در شهر تهران می تواند سهم زیادی در آلودگی هوا داشته باشد، بنابراین خودروهای جدید صفر کیلومتر و استاندارد و گازسوز در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای شهر تهران موثر خواهد بود.

ابراهیمی در پایان با اشاره به 6 هزار و 300 تاکسی پیکان فرسوده در شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از این پیکان های فرسوده در پارکینگ ها به سر می برند و در شهر تردد ندارند اما امید می رود بتوان تمامی این تعداد خودرو را هر چه زودتر نوسازی نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: