جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مرداد 1393     
ارزشیابی برنامه مدیریت بحران در شهرداری مناطق

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی وامور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ستاد مدیریت بحران شهر تهران در خصوص نحوه اجرای برنامه های مدیریت بحران ، در حال ارزشیابی شهرداران مناطق  22 گانه شهر تهران است .

رادنیا در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در این زمینه رئیس سازمان در جلسه مشترک با دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای اجرای این برنامه و  تفاهم نامه ای که قرار است در این زمینه با شهرداران مناطق امضا شود، گفتگو کرده و قرار است مشخص شود که در حوزه مدیریت بحران در سطح مناطق چه اقداماتی باید انجام شود.

وی در ادامه افزود : این ارزیابی برای برآورد کردن میزان توانایی سازمان در زمینه  انجام عملیات  مقابله ای  در صورت وقوع حوادث احتمالی ، ضرورت داشته اما تاکنون شهرداران مناطق در خصوص موضوع  مدیریت بحران و آمادگی های لازم در این زمینه  مورد ارزشیابی قرار نگرفته اند.

رادنیا خاطر نشان کرد: در خصوص معیارهای سنجش، شاخص هایی تهیه شده و به تایید رسیده است.در پایان اجرای برنامه ارزیابی در هر فصل به شهرداران نمره خواهیم داد. ضمن اینکه برای ارزیابی دبیران ستادهای مدیریت بحران نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

رادنیا افزود: مديريت بحران فرايندي است كه  يك بخش از  آن در زمان بحران انجام مي شود  و بخش های زمینه ساز دیگر بايد در زمان قبل از  بحران آماده باشد که آن بخش ها شامل برنامه های پيشگيري ، آمادگي ، بازسازي و بازتواني،  نياز به بودجه ، ساختار نيروي انساني  است.

 رادنیا در خاتمه در خصوص حل مسئله مربوط به ساختمان های پایگاه مدیریت بحران نواحی که در اختیار سازمان ورزش است گفت: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از جلسات مشترکی با سازمان ورزش شهرداری در خصوص حل و فصل  وضعیت آن دسته از پایگاه های مدیریت بحران که برای ورزش بانوان نیز مورد استفاده قرار می گیرد خبر داده و قرار است از طراحی مدل تازه ای برای استفاده از این پایگاه ها  استفاده شود  که بر مبنای آن، این پایگاه ها به دو فضای جداگانه تقسیم خواهند شد تا علاوه بر استفاده از بخش ورزشی این پایگاه ها ، از بخش دیگر برای فعال سازی ستادهای مدیریت بحران نواحی استفاده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: