جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 بهمن 1394     
فقدان سند رسمی مهار ساخت و سازهای غیرمجاز را دشوار کرده است

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز،رئیس کمیسون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر ملارد گفت: اکثر املاک شهر ملارد به خصوص در منطقه سرآسیاب فاقد سند رسمی است و با توجه به قلنامه‌ای بودن آن مهار ساخت‌وسازها دشوار شده است.

محبوب اکبری رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر ملارد ؛ با اشاره به معضل ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان  یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری این منطقه اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز باید در دو بخش حریم و محدوده به صورت جداگانه بررسی شود زیرا در نقاط حریم متولی برخورد با چنین تخلفاتی بهداری‌ها، شوراهای روستایی و ... هستند اما در نقاط محدود که عمدتا شامل نوحی مرکزی و داخلی شهر می‌شود جلوگیری از ساخت  و ساز های غیر قانونی بر عهده شهرداری است.

وی افزود: در محدوده شهر و در مناطقی که مقرر است بنایی به صورت غیرقانونی از پایه صفر آغاز شود برخوردها جدی است تا می‌توانیم بگوییم وقوع چنین تخلفاتی بسیار اندک است و تنها در شرایط استثنایی که از دید و رصد شهرداری پنهان بماند چنین مواردی رخ می دهد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر ملارد در خصوص  تخریب  واحدهای غیر مجاز در صورت بروز تخلف افزود: تخریب چنین املاکی با تبعات و پیامدهای خاصی همراه است و اجرای حکم تخریب از سوی کمیسیون ماده 100 و دقت در عمل بسیار دشوار خواهد بود.

اکبری گفت: تاکنون احکام تخریب بسیاری صادر شده اما در عمل امکان تحقق آن وجود نداشته و ندارد زیرا در ساختمانی که 10 خانوار ساکن هستند تخریب، تبعات غیر قابل پیش‌بینی به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر ملارد یادآور شد: در بسیاری از موارد ماموران شهرداری برای جلوگیری از تخلف ورود کرده‌اند اما با طرح شکایت مالک محکوم شده‌اند و این یکی از مشکلاتی است که باید تدابیر لازم برای رفع آن اندیشیده شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: