جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 بهمن 1394     
حقایقی باورنکردنی از گوشی موبایل

سرویس فناوری فردا: این محبوبیت و جایگاه نزد برخی افراد به قدری بالاست که تصور حتی یک روز بدون این دستگاه هوشمند، برای آن‌ها غیرممکن است و به عبارتی دیگر می توان آن‌ها را به عنوان معتادان این دستاورد خارق العاده بشریت نامید.
 

1. اولین گوشی موبایل ساخته شده متعلق به شرکت موتورولاست که با نام Dyna TAC 8000X و در سال 1983 روانه بازار شد. این گوشی توسط مارتین کوپر که در این شرکت کار می کرد، تولید شد و تنها قادر به ذخیره 30 مخاطب در حافظه خود بود. وزن این گوشی برابر با 1.1 کیلوگرم بود و با قیمت 3,999 دلار به فروش می رفت.

 

موتورولا

 


2. اولین تماس موبایلی در تاریخ سوم آوریل 1973 برقرار شد. این تماس را شخصی به نام دکتر جوئل اس. اینگل که در آزمایشگاه Bell کار می کرد برقرار کرد. گفتنی است این ارتباط از طریق گوشی Dyna TAC موتورولا شکل گرفت.

 

جوئل اس. اینگل

 


3. اولین گوشی هوشمند توسط کمپانی IBM و در تاریخ 16 اگوست 1994 تولید شد. این گوشی با اسم رمز Angler شناخته می شد و در سال 1994 با نام Simon Personal Communicator روانه بازار شد. این محصول به عنوان اولین گوشی موبایل با صفحه نمایش لمسی عرضه شد که کاربران می توانستند از طریق قلم و یا ضربه انگشت خود با آن کار کنند. در این گوشی برنامه هایی همچون تقویم، ماشین حساب، دفترچه تماس و نوت پد به صورت پیش‌فرض نصب شده بود.

 

Angler

 


4. 90 درصد گوشی‌های موبایل در ژاپن ضد آب هستند چرا که بسیاری از ژاپنی‌ها عادت دارند تا حتی در هنگام دوش گرفتن هم، با گوشی خود کار کنند.

 

ژاپن

 

 

5. اپل در سال 2012 فروشی بالغ بر 37.4 میلیون گوشی آیفون را تنها در عرض 14 هفته تجربه کرد. این رقم یعنی فروش 262 گوشی در هر دقیقه و یا 4 گوشی در هر ثانیه.

اپل

 


6. گران‌ترین گوشی جهان متعلق به کمپانی اپل است که قیمت 15.3 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی در واقع آیفون 5 این کمپانیست که با الماس سیاه 26 عیار تولید شده است.

 

آیفون 5

 


7. بیش از 80 درصد کاربران گوشی های هوشمند در جهان از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. ا گرچه گوشی های شرکت اپل طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارند، اما وقتی به آمار فروش نگاه می کنیم به تفاوت فاحش میان این دو سیستم عامل بر می خوریم که بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اندروید با سهم 82.8 درصدی، بازار گوشی های هوشمند را قبضه کرده است.

 

اندروید

 


8. 65 درصد از کاربران گوشی های هوشمند حتی یک اپلیکیشن‌ هم دانلود نکرده اند. اگرچه در حال حاضر بیش از 2.8 میلیارد کاربر گوشی هوشمند در جهان وجود دارد اما تنها 35 درصد از آن‌ها، اپلیکیشن های ارایه شده را دانلود کرده اند.

 

اپلیکیشن



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: