جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 بهمن 1394     
مسیر دوچرخه سواری محور خیابان امام خمینی (ره) تا پایان اسفند آماده است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11  گفت: شهروندان تهرانی می توانند نخستین روزهای سال نو را با دوچرخه در بافت تاریخی طهران قدیم تردد و از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی بازدید کنند.

4 ایستگاه  دوچرخه سواری با 120 رک تا پایان اسفند در محور خیابان امام خمینی (ره) و در بخش ویژه حصار ناصری و طهران قدیم که چندین جاذبه گردشگری دارد ؛ آماده تحویل دوچرخه به شهروندان می شود.

سجاد زارع صفت با بیان این که محور خیابان امام خمینی (ره) در بخش مرکزی شهر تهران برای استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک و ارزان آماده سازی شده است گفت: با توجه به وجود میدان تاریخی حسن آباد ، نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران ، مجلس سنا ، میدان حر ، نخستین هنرستان موسیقی کشور ، خانه و موزه مقدم ، نخستین موزه ثبت احوال کشور و موزه قرآن در مسیر خیابان امام خمینی (ره) و طول نزدیک به 3 کیلومتر؛ پتانسیل خوبی برای ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری و ایستگاه های تحویل دوچرخه وجود داشت که بر اساس مطالعات انجام شده و امکان سنجی ؛ عملیات اجرایی این طرح آغاز و 4 ایستگاه در این مسیر آماده شده است که پس از تجهیز ایستگاه ها و استقرار دوچرخه ها شهروندان می توانند نخستین روزهای سال نو با استفاده از این وسیله حمله و نقلی تردد کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 افزود: این ایستگاه ها در طول مسیر خیابان امام خمینی (ره) نصب شده اند و در مجموع 120 رک دوچرخه برای تحویل به شهروندان در آن ها نصب شده است.

به گفته زارع صفت در ضلع جنوب میدان حسن آباد 24 رک دوچرخه دوطرفه ، ضلع شمال میدان 20 عدد ، تقاطع خیابان ولی عصر (عج) روبه روی پاساژ المپیک 28 عدد ، میدان حر 20 عدد و نرسیده به تقاطع نواب 20 عدد رک دوچرخه نصب شده است.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده شهروندان می توانند دوچرخه را با هزینه بسیار کم از ایستگاه های مستقر در خیابان امام خمینی (ره) تحویل گرفته و به ایستگاه دیگری  که مجهز به رک دوچرخه باشد در سطح شهر تهران تحویل دهند.

بر اساس این گزارش محور خیابان جمهوری نیز به طول 2336 متر در طرح ایجاد مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: