جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 بهمن 1394     
شهرداری با ابزارهای متنوع به توسعه خطوط مترو کمک کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که احداث و فروش مجتمع‌ها و واحدهای صنفی در ایستگاه‌های مترو صرفا نباید با نیت جذب سرمایه انجام شود اما شرایط مالی دولت و شهرداری هم نباید موجب بر زمین ماندن توسعه خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری شود.

مهرداد لاهوتی ، گفت: وقتی دولت و شهرداری بودجه کافی برای توسعه خطوط مترو ندارند راهی جز ارائه مشوق‌های اقتصادی به بخش خصوصی یا فروش واحدهای صنفی ساخته شده در ایستگاه‌های مترو برای بر زمین نماندن پروژه‌های عمرانی حمل و نقل شهری باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، با اشاره به احداث مجتمع تجاری در ایستگاه مترو میدان ولی عصر (عج)، گفت: شهرداری تهران با ابزارها و اهرم‌های متنوع و خوبی که در اختیار دارد می‌تواند به ساخت و توسعه خطوط مترو کمک کند. شهرداری با احداث و فروش مجتمع‌ها و واحدهای صنفی در ایستگاه‌های مترو می‌تواند بخشی از بودجه مورد نیازش برای توسعه خطوط مترو را تامین کند.

به گفته وی، شهرداری تهران حتی می‌تواند با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرارداد ببندد که در ازای سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط، در پروژه‌های عمرانی مترو سهیم شوند.

لاهوتی سهم 50 درصدی دولت در توسعه خطوط مترو را یادآوری کرد و افزود: همانطور که می‌دانید دولت قبل اصلا اعتقادی به این مسئله نداشت و مصوبه پرداخت 2 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی را هرگز اجرا نکرد اما دولت یازدهم با اصل کار موافق است ولی با مشکل بی‌پولی روبروست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: