جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 بهمن 1394     
بخش «فرابخشی» برنامه ششم با سیاست‌های زیست محیطی ابلاغی رهبری همخوانی دارد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،بخش فرابخشی برنامه ششم همخوانی بسیار زیادی با محورهای 15گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست دارد و می‌تواند به عنوان نقشه راه مدنظر قرار گیرد.

معصومه ابتکار در گردهمایی سراسری مدیران سازمان محیط زیست، افزود: در حال حاضر بیش از توان زیستی جهان از کره زمین بهره کشی می‌کنیم به گونه‌ای که در هر یک سال به اندازه یک سال و نیم از منابع کره زمین استفاده می‌کنیم؛ این درحالیست که باید تعادل لازم را باز گردانیم.

وی با بیان اینکه شرایط ما در زمینه استفاده از کره زمین از متوسط جهانی بدتر است، اظهار کرد:‌ خوشحالیم که در چند سند بالادستی کشور به موضوع محیط زیست توجه شایانی شده است. در سطح ملی علاوه بر سند چشم انداز و قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام را داریم که این سیاست‌ها بسیار راهگشاست. با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور نیز برنامه اجرایی و نقشه راه سیاست‌های کلی اعلام شد و ما در زمینه محیط زیست در این حوزه فعالیت می‌کنیم.

ابتکار با اشاره به دستور کارهای بین المللی در حوزه محیط زیست گفت: همگامی با جامعه جهانی و اهداف توسعه پایدار از جمله این دستور کارهاست و این اهداف با 15 محور سیاست‌های کلی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه توسعه کشور همخوانی دارد.

وی گفت: یکی دیگر از دستور کارها کاهش گازهای گلخانه‌ای است. کشور ما این گازها را تولید می‌کند و هم از آن آسیب می‌بیند. در این شرایط کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در برنامه ششم توسعه گنجانده‌ایم و در واقع تلاش کرده‌ایم که بین اسناد جهانی و اسناد ملی همخوانی برقرار کنیم و به برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی برسیم و هم سند بخشی و هم سند فرابخشی تنظیم کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت زیاد سلامت اداری اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست صیانت از حقوق شهروندی در زمینه محیط زیست را عهده دار است و پایگاه مهمی در جهت ایفای وظیفه حاکمیتی خود به منظور نظارت بر فرایندها و اجرای قوانین را دارد.همچنین با توجه به نوع روابط خود با سایر دستگاه‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه سلامت اداری وظیفه سنگینی دارد.

ابتکار در پایان گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که به عنوان دستگاه پایلوت نظامات مربوط به سلامت اداری را به طور جدی عملی کنیم. چرا که بی توجهی به سلامت اداری می‌تواند مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد. اگر این فرایندها سالم سازی شود فواید بسیار زیادی از نظر سلامت، بهداشت، اقتصاد و اجتماع می‌تواند داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: