جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مرداد 1393     
تسهیلات ویژه نوسازی در منطقه 10 تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 10 از اهتمام معاونت شهرسازی و معماری منطقه برای ترغیب شهروندان به نوسازی بافت های فرسوده و اعمال 42 میلیارد ریال تخفیف در عوارض صدور پروانه املاک از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

فرامرز عظیمی ضمن اعلام این خبر با بیان این که منطقه 10 بیشترین سطح بافت‌های فرسوده پایتخت را دارد و به دلیل ویژگی های خاص آن در کانون توجه ویژه مدیریت منطقه و برنامه ریزی برای نوسازی قرار گرفته است گفت: بر اساس سیاست های اخیر مدیریت شهری مبنی بر اصلاح بافت های فرسوده و ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان با توجه به امتیازات پیش بینی شده همچون اعمال تخفیف در عوارض صدور پروانه شامل زیربنا، مازاد تراکم و ... در سطح منطقه گام های اساسی در جهت بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده برداشته شده است.

شهردار منطقه10 ادامه داد: با ارائه تسهیلات ویژه به مالکان بافت های فرسوده این امکان فراهم آمده تا اقشار مختلف نسبت به نوسازی ملک خود اقدام کنند به طوری که از ابتدای سال 93 تاکنون مبلغی بالغ بر 42 میلیارد ریال تخفیف برای شهروندان جهت نوسازی بناها اعمال شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: در 4ماهه اول سال جاری، از مجموع 294پروانه صادره تعداد 211 واحد در محدوده مصوب بافت فرسوده است که بیش از 71 درصد کل نوسازی را در بر می گیرد.

به گفته وی، با فرهنگ سازی به عمل آمده در مقوله تجمیع و نوسازی، 47 درصد از پروانه های صادره تجمیع 2 تا 10 پلاک بوده است.

وی تلاش و اهتمام بیشتر در خصوص اطلاع رسانی و اعلام تسهیلات تشویقی به ساکنین بافت های فرسوده منطقه و هچنین فعالیت دفاتر خدمات نوسازی محلی و ارائه مشاوره جهت اخذ پروانه نوسازی را از عوامل روند رو به رشد نوسازی برشمرد و تصریح کرد: شهروندان ساکن در بافت های فرسوده می توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی و یا دفاتر نوسازی نسبت به ساخت و ساز ملک های فرسوده خود اقدام نمایند و ضمن استفاده از تسهیلات ارائه شده در احیای بافت فرسوده و افزایش خدمات رسانی به مدیریت شهری یاری رسانند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: