جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 بهمن 1394     
تبلتی با قابلیت تبدیل به کامپیوتر دسکتاپی


به گزارش itsn :خبری هیجان انگیز اینکه تبلتی جدید از یک کمپانی اسپانیایی مبتنی بر سیستم عامل جدید ابونتو طراحی و معرفی شده است که قابلیت تبدیل شدن به کامپیوتر دسکتاپی را دارد. نکته قابل توجه اینکه قابلتی مشابه با Continuum ویندوز ۱۰ را با خود بهمراه دارد.

 

اوبونتو پلتفرمی است که طی سال های متمادی برای کامپیوترهای شخصی توسعه یافته است. اما اخیرا کمپانی انگلیسی «Canonical»، تمایل پیدا کرده تا راه حل هایی را برای بهره گیری از اوبونتو روی دیگر دستگاههایی همچون گوشی هوشمند و بهپاد نیز ارائه کند.


کمپانی BQ‌ تبلت Aquaris M10 را توسعه داده که تحت پلتفرم اوبونتو کار می کند و می تواند نقش یک تبلت، لپ تاپ و یا حتی دسکتاپ را ایفا نماید. این دستگاه، از سیستم عامل ابونتو  بهره می برد و می توان آن را با گوشی های هوشمند  Aquaris E4.5، E5 HD و MX4 میزو در یک خانواده قرار داد.


این تبلت با بهره‌گرفتن از قابلیت «همگرایی» اوبونتو، با اتصال به وسایل جانبی می‌تواند به یک سیستم دسکتاپ کامل تبدیل شود. کمپانی کنونیکال قبل از این هم در سال ۲۰۱۳ سعی کرده بود تا از طریق سرمایه‌گذاری جمعی ۳۲ میلیون دلار برای ساخت گوشی هوشمند اوبونتو اج با قابلیت مشابه جمع آوری کند، که موفق به انجام این کار نشد.


تبلت جدید کنونیکال که آکواریس M10 نام دارد و ساخت شرکت اسپانیایی BQ است، به عنوان اولین دستگاه اوبونتویی با قایلیت همگرایی کامل شناخته می‌شود. این تبلت از صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی فول اچ‌دی، پردازنده‌ چهار هسته‌ای MT8163A مدیاتک با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای داخلی (که ۱۱ گیگابایت آن در دسترس است) بهره می‌برد.


از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به درگاه microSD برای افزایش حافظه، وای-فای ۰۲٫۱۱ b/g/n، بلوتوث ۴، GPS، رادیو FM، دوربین ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED دوگانه، درگاه micro-HDMI و باتری بزرگ ۷۲۸۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.


برگ برنده‌ این تبلت در نرم‌افزار آن است. آکواریس M10 هم می‌تواند به عنوان یک تبلت معمولی کارایی داشته باشد، و هم می‌تواند در صورت اتصال به مانیتور و وسایل جانبی، نقش یک کامپیوتر دسکتاپ کامل را برای کاربر بازی کند. این قابلیت احتمالا شبیه به Continuum در ویندوز موبایل ۱۰ کار می‌کند.


بر اساس تجربیات کسانی که از زمان معرفی موفق شده‌اند با این تبلت از نزدیک کار کنند، سوئیچ کردن بین حالت تبلت و دسکتاپ به راحتی صورت می‌گیرد؛ هرچند این عده عقیده دارند اگر در این تبلت از سخت‌افزار قویتری استفاده می‌شد، تجربه‌ کار با اوبونتو به مراتب روانتر می‌بود.

 

کنونیکال می‌گوید آکواریس M10 در سه ماهه‌ دوم سال جاری برای فروش عرضه خواهد شد. هرچند قیمت این تبلت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس شایعات احتمال می‌رود با تبلتی ۲۸۰ دلاری روبرو باشیم. این تبلت در کنگره‌ جهانی موبایل (MWC 2016) به نمایش در خواهد آمد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: