جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 15 بهمن 1394     
پوشش اینترنت پرسرعت ۵G



به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این اینترنت قادر به انتقال اطلاعات در مقیاس گیگابایت در هرثانیه بوده که ۴۰ برابر سریع تر از سریع ترین سرویس بی سیم دنیا محسوب می شود.
 

این پروژه که با اسم رمز Skybender در حال انجام است، قصد دارد از امواج میلیمتری با فرکانس بالا که در ناحیه خاصی از طیف الکترومغناطیسی قرار دارند، برای پوشش اینترنت استفاده کند. این امواج بسیار کارآمد تر از امواج متداول تلفن و اینترنت بی سیم هستند.
 

مدیر این پروژه در بیانیه خود گفته است که طیف تلفن همراه، شبکه ای بسیار شلوغ و پرجمعیت است؛ بنابراین امواج میلیمتری، به طیف جدیدی دسترسی دارند که ترافیکی ندارد و همین امر سبب افزایش سرعت در انتقال اطلاعات می شود. این امواج در طیف ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز، یعنی بین امواج مایکروویو و مادون قرمز، قرار دارند. طول موج این امواج بلند تر از اشعه ایکس و کوتاهتر از امواج رادیویی است. امواج میلیمتری به صورت یک بسته قرار دارند که با امواج ماهواره ای، رادیو، تلویزیون و تلفن همراه تداخل پیدا نمی کنند.محققان بر این باورند که این پروژه به دلیل نیاز به هواپیمای بدون سرنشین، نیازمند تحقیق و مطالعه بیشتر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: