جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 15 بهمن 1394     
اخذ عوارض و مالیات‌های سنگین از رانندگان متخلف

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهردرای نیوز،رئیس پلیس راهور ناجا از قانون مجازات‌های پیش بینی شده برای رانندگان حادثه ساز انتقاد کرد.

 سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا ، ‌گفت: برابر ماده 22 آیین نامه رسیدگی به تخلفات رانندگی در واقع هر سه سال یکبار کدهای جریمه برابر پیشنهادی که از طریق نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های دادگستری، راه و شهر سازی و وزارت کشور به هیئت دولت پیشنهاد و بررسی می شود و نرخ جرایم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال 89 قانون افزایش نرخ جرایم تصویب و در سال90 اجرایی و عملیاتی شد، افزود: در سال 93 در حالی بررسی های لازم برای افزایش نرخ جرایم رانندگی صورت گرفت که این افزایش جرایم اجرایی نشد و امسال نیز مجدداً نامه‌ای تنظیم و پیشنهاد شد توسط وزرا در هیئت دولت مطرح شود که نهایتاً مقرر شد 11 تخلف حادثه 100درصد افزایش و 28 تخلف 50 درصد افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید براینکه افزایش جریمه ها می تواند یکی از روش‌های کنترل متخلفان باشد، تصریح کرد: پلیس از این ظرفیت به عنوان یک وسیله کنترلی بویژه برای برخورد یا متخلفان حادثه ساز استفاده می‌کند.

سردار مهری گفت: با رانندگانی که با حالت مستی رانندگی می‌کنند و امنیت جانی سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند باید با استفاده از ابزار قانونی برخورد جدی کرد.

وی در ادامه افزود: در سایر کشورها هم برخورد با متخلفان بسیار سخت گیرانه تر است. برای نمونه در کشور کویت اگر کسی با حالت مستی رانندگی کند زندان هم دارد، در نیوزلند 6 هزار دلار جریمه، دو سال حبس و یک سال محرومیت از رانندگی برای راننده در نظر گرفته می‌شود و اگر همین راننده با حالت مستی باعث مرگ کسی شود علاوه بر مجازات‌های نام برده 16 تا 19 هزار دلار اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در کشور انگلستان جریمه عبور از چراغ قرمز 1000پوند است در حالی که درآمد ماهانه یک شهروند لندنی زیر 2 هزار پوند است؛ پس باید گفت نرخ جرایم در کشورمان در مقایسه با سایر کشورها ناچیز است.

سردار مهری در پایان با اشاره با اینکه نرخ جرایم جدید از نیمه اسفند ماه اعمال می‌شود، گفت: در قانون باید مجازات‌های سنگین برای تخلفات حادثه ساز پیش بینی شود و در گرفتن عوارض و مالیات از متخلفان سخت گیرانه تر عمل کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: