جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 بهمن 1394     
20 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران نوسازی می شوند

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اعلام آغاز ثبت نام برای نوسازی 20 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در شهر تهران گفت: با توجه به هماهنگی هایی که صورت گرفته مهلت پایان ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده در تهران تا تاریخ 21 بهمن ماه سال جاری است.

مهدی اسماعیل ولدبیگی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به آغاز نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سراسر کشور، ناوگان تاکسیرانی شهر تهران هم از امروز در این خصوص اقدام کرده و قرار است از این تعداد،20 هزار تاکسی فرسوده شهر تهران نوسازی شود.

تاکسیرانان دارای تاکسی فرسوده به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

وی افزود: مطابق دستور العمل صادر شده مهلت ثبت نام برای نوسازی تاکسی ها تا 21 بهمن ماه سال جاری است، بر همین اساس تاکسیرانان شهر تهران برای ثبت نام نوسازی باید هرچه زودتر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

اسماعیل بیگی از رانندگان تاکسی در شهر تهران که تاکسی فرسوده دارند خواست تا در موقع تعیین شده برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. چراکه  با توجه به هماهنگی هایی که صورت گرفته ، مهلت پایان ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده تاریخ 21 بهمن ماه سال جاری است و پس از پایان مهلت ثبت نام هم از سوی پلیس راهور با این خودروها برخورد خواهد شد و هم از سوی سازمان تاکسیرانی از ادامه فعالیت آنها در سطح شهر جلوگیری می شود.

استقرار واحدهای گشت، کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی در سطح شهر

به گفته اسماعیل بیگی از امروز واحدهای گشت، کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی در سطح شهر مستقر شده اند و تاکسی های فرسوده ای را که در شهر فعالیت می کنند برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت ارجاع می دهند.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه اطلاعات مربوط به اولویت نوسازی تاکسی ها در سایت های نوسازی اعلام شده است، تاکید کرد: در شهر تهران اولویت نوسازی با خودروهای پیکان فرسوده است؛ چراکه اکنون حدود 6هزار دستگاه پیکان فرسوده و آلاینده در شهر تهران تردد دارند که باید نوسازی شوند و این اقدام به ترتیب سال ساخت خودرو صورت خواهد گرفت.

اسماعیل بیگی یادآور شد: ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده در مرحله اوله هزینه ای ندارد و در مراحل بعدی نیز با کمک های دولتی و وام های بانکی صورت می گیرد، فقط بخشی از هزینه از سوی مالک خودرو پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: نوسازی تاکسی ها با استفاده از خودروهای داخلی از جمله سمند و پژو 405 انجام خواهد شد و تاکسیرانان می توانند جزئیات دقیق در این خصوص را در سایت سازمان تاکسیرانی مشاهده کنند.

معاون نظارت وامورمناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این که سازمان تاکسیرانی اقداماتی در جهت ورود تاکسی های مدرن و استاندارد به کشور انجام داده است، افزود: تاکنون بیش از150 دستگاه خودروی استاندارد و هیبریدی نیز برای پیوستن به ناوگان تاکسیرانی به کشور وارد شده است. 50 دستگاه از این خودروها در مسیر فرودگاه مهرآباد و تعدادی هم در مسیر راه آهن تهران آغاز به کار کرده و کم کم به تعداد آنها اضافه خواهد شد.

اسماعیل بیگی گفت: اولویت اعیان سازی و استفاده ا ز تاکسی های هیبریدی نیز برای فرودگاه ودفاتر ویژه ای مانند راه آهن و ترمینال ها خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: