جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 بهمن 1394     
اهتمام دولت و شهرداری تهران در ورود خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازتاب پرداخت وام 25 میلیونی تومانی خودرو در کشور گفت : این اقدام دولت حرکت مهم و موثری در کشور بود چرا که  موجب شد خودروسازان تا حدودی از رکود خارج شده و خودروهای موجود شده در انبارهای آنها به فروش برسد.

الیاس طاهری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود : البته با این تصمیم دولت مسائلی را که در خصوص کیفیت خودروهای داخلی و واکنش متقاضیان نسبت به خرید خودروها وجود داشت تا حدودی برطرف گردید.

وی گفت: البته چنانچه این وام را در اختیار حمل  و نقل عمومی قرار می گرفت قطعا با استقبال بیشتر مواجه می شد ،اما از آنجا که دولت به دنبال خروج رکود اقتصادی در این صنعت بود دست به چنین اقدام سریعی زد.

وی تصریح کرد : هر چند این احتمال وجود دارد که دریافت کنندگان این وام در بازپرداخت با مشکل  مواجه شوند چرا که برخلاف وعده های داده شده تعداد اقساط  در نظر گرفته شده و سود بالای 16 درصد مشکلی اساسی در این جریان خواهد بود.

وی اظهار داشت : در شرایط کنونی انتظار می رود که خودروسازان کیفیت خودروهای تولیدی را افزایش دهند ضمن اینکه در بحث کیفیت ناوگان حمل  و نقل عمومی نیز  شهرداری تهران اقدامات موثری را انجام دهد تا شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه و پیشرفت در این حوزه باشیم .

وی تاکید کرد : البته در جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید همزمان نسبت به ورود خودروهای هیبریدی و برقی به جهت تاثیر آن در محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا توجه ویژه ای صورت گیرد این در حالی است که امروز  بسیاری از  کشورهای دنیا در استفاده از خودروهای سبز و هیبریدی پیشرفت های چشمگیری داشته اند .

به گفته وی هم اکنون تهران  از جمله کلان شهرهایی است که از مشکلات زیست محیطی و آلایندگی بالای هوا رنج می برد از این رو استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی می تواند به رفع مشکلات زیست محیطی و الودگی هوا کمک فراوانی نماید.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص تداوم اختصاص وام 25 میلیونی خودرو گفت : این مسئله نمی تواند کمک زیادی به رفع رکود اقتصادی نماید چرا که شرایط فعلی مقطعی است و اختصاص وام صرفا بخشی از مشکلات را حل می کند و نمی تواند مشکل اقتصادی کشور را حل نماید.

طاهری افزود : امروز رکود ایجاد شده در بازار خودرو ناشی از تورم و عدم استقبال مشتریان است ضمن اینکه در این جریان تنها خودروسازان نیستند که دچار مشکلات اقتصادی و رکود مالی شدند بلکه هم اکنون بسیاری از صنایع با مشکل رکود مواجه هستند که باید به مشکلات آنها نیز توجه شود.

وی همچنین به موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر تمامی زیر ساخت ها برای ایجاد این قطب جدید خودروسازی در ایران فراهم است و مانعی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی وجود ندارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: