جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مرداد 1393     
مهم ترین بحث در تهران فرهنگ سازی فتوت، اخلاق و مهربانی است

به گزارش شهرداری نیوز :محمدباقر قالیباف طی سخنانی در برنامه جشن رمضان با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان، ابراز داشت: بخشی از رسیدگی به این موضوعات برعهده مسئولان نظام، حاکمیت و مجموعه کسانی است که اداره جامعه را برعهده دارند و طبیعتا آنها باید تلاش کنند تا سطح درآمد و تولید ملی را بالا برده و وضعیت اقتصاد و اشتغال را درست کنند، اما بخش دیگر آن حرکت هایی است که مخصوصا در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، ماه بندگان خداست و در این ماه تنها نباید به اینگونه باشد که تنها روزه دهان داشته باشیم، چرا که روزه زبان بهتر از روزه دهان و روزه قلب بهتر از هر دو آن هاست.

 

شهردار تهران روزه دهان، زبان و قلب را مربوط به بعد فردی ماه مبارک رمضان دانست و گفت: ماه رمضان، ماه بندگان خدا است و یک بعد اجتماعی نیز دارد که آن بعد فتوت، جوانمردی، سخاوت و مهربانی است.

 

وی افزود: در حقیقت این کار شما یک کار مقطعی نیست بلکه فرهنگ سازی است. به نحوی که با این کار فرصتی برای یکسری افراد که زندگی راحتی دارند، فراهم می شود تا آن ها بتوانند نوع دیگر زندگی ها را نیز ببینند و یک نشاط، شادی و سرور درونی پیدا کنند. همچنین با این اقدام فرهنگسازی می شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات را با مشارکت مردم برطرف کنیم.

 

محمدباقرقالیباف خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این نیست که این یک کار مقطعی است، بلکه یک کار عمیق در حوزه فرهنگ سازی، فتوت، مهربانی، سخاوت و همدلی کردن با دیگر اقشار جامعه است.

 

شهردار تهران در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان تهرانی و دست اندرکاران کمیته امداد به منظور برگزاری جشن رمضان، تاکید کرد: همه این اقدامات درخور تقدیر است اما مهم تر از آن، این است که در این ایام فتوت، مهربانی و اخلاق را در جامعه فرهنگ سازی می کنید چرا که مهم ترین بحث ما در شهر تهران نیز فرهنگ سازی این موارد است.

 

بر اساس این گزارش ، قالیباف در حاشیه حضور خود در برنامه جشن رمضان، «نامه آرزوها»ی سه نفر از کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد را انتخاب کرد تا نیازها و درخواست های آنان مرتفع شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: