جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
کارگردان‌«نقطه‌کور»:فیلم من سرانجام دارد

خبرگزاری فارس: «نقطه کور» سومین اثر سینمایی مهدی گلستانه است که پس از همکاری با حسین فرحبخش در آثار قبلی این بار تهیه‌کنندگی فیلم را نیز خودش بر عهده گرفته است.

کارگردان‌«نقطه‌کور»: اجازه ندادم بازیگران غلو کنند
 
*موضوع خانواده همیشه برایم مهم است

تهیه کننده «نقطه کور» درباره نحوه و انتخاب این سوژه برای سومین فیلم خود گفت: مسئله‌ای که مرا برای ساختن فیلم نقطه کور مجاب کرد سوژه آن بود. بنظرم هر چقدر در حوزه خانواده کار کنیم باز هم کم است و هر چقدر در مورد پیش‌داوری و قضاوت در خانواده کار کنیم کم است. پیش از این فیلم کاری را می‌خواستم با نام «23 روز» بسازم که آن نیز داستانی با مضمون خانواده داشت.

 کارگردان‌«نقطه‌کور»: اجازه ندادم بازیگران غلو کنند

مهدی گلستانه در پاسخ به این سوال که زاویه دید متفاوت شما در موضوع خانواده کجاست گفت: فیلمنامه اولیه را احسان بیگلری نوشت و متعهد شدیم که در فیلمنامه تغییراتی ایجاد کنیم و بنا به نظر خودم و ارشاد بخش‌هایی تغییر کرد، من در این فیلم فرهنگ عذرخواهی مرد از زن را نهادینه کردم و قبح آن را شکستم، نکته دیگر فیلم من بر خلاف فیلم‌های مرسوم این دوره، این است که پایان باز ندارد و فیلم من سرانجام دارد.

 کارگردان‌«نقطه‌کور»: اجازه ندادم بازیگران غلو کنند

*اجازه ندادم بازیگران غلو کنند


کارگردان «نقطه کور» در مورد اینکه نترسیدید فروتن در فیلم شما در نقش پدر خانواده تکرار شده باشد گفت: من بیشتر دنبال توازن در بازیها بودم و کنترل گروه بازیگران برایم مهم بود. انتخاب بازیگران فیلم نیز 45 روز طول کشید که بخش زیادی از آن بخاطر انتخاب بازیگران کودک بود. فکر می‌کنم که بازی بچه‌ها دلچسب درآمده است.

 کارگردان‌«نقطه‌کور»: اجازه ندادم بازیگران غلو کنند

گلستانه در مورد شرایط تولید هم گفت: من در این کار رج نزدم و به ترتیب قصه پیش رفتم چرا که نمی‌شد سکانس‌ها را باهم بگیریم. شاید بزرگترین خطای تهیه‌کنندگی در این بخش باشد چرا که ما هزینه‌های زیادی برای نور و ... انجام دادیم اما بنظرم برای حفظ حال و هوای فیلم لازم بود. در مورد دکوپاژ اثر هم باید بگویم که مدل کاری‌ام بخاطر دستیاری «حسن فتحی» کمی شبیه اوست و دکوپاژ را می‌نویسم و آماده سرکار می‌روم. تنها چالش سخت من در تک لوکیشن بودن کار به لنز تله باز می‌گشت که من برای گرفتن برخی پلان‌ها دیوارها را جابجا می‌کردیم.

 کارگردان‌«نقطه‌کور»: اجازه ندادم بازیگران غلو کنند

*از ابتدا دوست داشتم خودم تهیه‌کننده کارهایم باشم


وی در مورد اینکه ابتدا سراغ تهیه‌کننده رفتی و پیدا نشد و یا اینکه خودت میخواستی تهیه‌کنندگی را هم تجربه کنی گفت: من از ابتدا دوست داشتم خودم تهیه‌کننده باشم چرا که اگر فیلم قوی یا ضعیف شد، اساسا برای خودم باشد. اما قانون این اجازه را نمی‌داد و باید ابتدا سه فیلم بسازی و بعد برای سومین کار میتوانی خودت تهیه‌کننده باشی، اما منوچهر شاهسواری کمک کرد تا در این فیلم خودم تهیه‌کنندگی آن را برعهده بگیرم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: