جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
21بهمن آخرین مهلت برای نوسازی تاکسی ها

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران با اشاره به آغاز فرایند نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده کشور از امروز دوازدهم بهمن ماه 94گفت: بنا بر اعلام وزارت کشور، تاکسیرانان تهران باید با ارایه مدارک مورد نیاز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران 17 هزار تاکسی فرسوده دارد، اظهارکرد: معتقدم در شهری مانند تهران جمعیت ، ازدحام و وسعت بیش از سایر شهرهاست و بالطبع  پیمایش تاکسی نیز بیشتر است. بنابراین باید سن فرسودگی تاکسی ها 5 سال لحاظ شود. این در حالیست که در طرح نوسازی ناوگان، تاکسی هایی با عمر بیش از 10 سال مشمول طرح نوسازی قرار گرفته اند .

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی که خودروی آنها شامل این طرح می شود، از امروز 12 بهمن تا 21 بهمن ماه جاری مهلت دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام جهت نوسازی خودروی خود اقدام کنند، گفت: رانندگان با ارایه مدارک مورد نیاز ازجمله اصل سند خودرو، کارت خودرو ، کارت ملی ، اصل پروانه بهره برداری ، اصل پروانه فعالیت نسبت به انتخاب دو گزینه سمند  EF 7  و پژو 405  اقدام کنند .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در طرح نوسازی قرار است بانک ها 30 هزار فقره وام و تسهیلات 20 میلیون تومانی با بهره 16 درصد و در قالب 48 ماه بازپرداخت به متقاضیان ارایه کنند، تصریح کرد: در عین حال گواهی اسقاط خودروی فرسوده شان نیز معادل 5 میلیون تومان خواهد بود. از این رو انتظار داریم در رقم پیش بینی شده به منظور سود تسهیلات ارایه شده از سوی دولت بازنگری جدی صورت گیرد تا رانندگان تاکسی با فراغ بال بتوانند نسبت به تبدیل خودرویشان و خدمات رسانی بهتر به شهروندان اقدام کنند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: 6 هزار و 300 دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که بسیار آلاینده هستند در اولویت نوسازی قرار گرفته و در قالب فاز نخست نوسازی می شوند.

به گفته تشکری هاشمی در بهار آینده، 21 درصد ناوگان 80 هزار تایی تاکسی های تهران نوسازی خواهند شد که تاثیر به سزایی در کاهش انتشار الایندگی دارد .

وی با اشاره به اینکه هر پیکان فرسوده معادل 40برابر یک خودروی یورو 2 تولید آلودگی دارد، گفت: هر تاکسی به نسبت پیمایش بالایی که دارد روزانه بطور متوسط 12 کیلوگرم تولید الایندگی دارد. از این رو با نوسازی تاکسی های پیکان حجم بسیاری از انتشار آلاینده ها کاهش می یابد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: