جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
تایید اتوبوس های برقی در شیکاگو پس از آزمایش های موفق

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، شهر شیکاگو پس از یک سال استفاده آزمایشی از اتوبوس های برقی به این نوع اتوبوس ها روی می آورد.

سازمان حمل و نقل شیکاگو (CTA) در سال 2014 دو دستگاه اتوبوس برقی را تحویل گرفت و آن ها را رضایت بخش یافته است.

بنابراین اکنون برنامه ریزی شده است تا به عنوان بخشی از طرح مدرن سازی ناوگان حمل و نقل،  20 تا 30 اتوبوس تمام برقی طی سال های آینده برای این شهر خریداری شود.

CTA ادعا می کند اولین سازمان حمل و نقل بزرگ است که اتوبوس های برقی را برای حمل و نقل روزانه به خدمت می گیرد. دو دستگاه اتوبوس برقی این سازمان به طور مداوم از اکتبر 2014 مشغول فعالیت بوده اند. هر دوی این اتوبوس ها دارای طول 12.1 متر و ساخت شرکت New Flyer بودند.

هر یک از این اتوبوس ها به بسته باطری یون لیتیوم 300 کیلووات ساعتی مجهز هستند و طیف حرکتی 128 کیلومتر با یک بار شارژ دارند. شارژ این اتوبوس ها حدود 3 تا 5 ساعت طول می کشد و این کار در هنگام شب انجام می شود.

این دو اتوبوس تا کنون حدود 100 هزار مسافر را در 13 مسیر و 40233 کیلومتر جابه جا کرده اند. در زمان آزمایش این اتوبوس ها مشکل فنی جدی برای آن ها رخ نداده است.

مقامات اعلام کرده کاهش آلایندگی با استفاده از این اتوبوس ها برابر حذف 14 خودروی احتراقی از جاده است.

CTA پیش بینی می کند در یک سال استفاده از این اتوبوس ها هر یک به کاهش 25 هزار دلار از مصرف سوخت و 55 هزار دلار هزینه سلامت اجتماعی کمک کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: