جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
از امروز ثبت نام 90 هزار تاکسی فرسوده در کشور آغاز می شود

به گزارش گروه حمل نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تسهیلات نوسازی 90 هزار تاکسی در ناوگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر با توجه به تفاهم نامه ای که بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، پلیس راهور و وزارت صنعت و معدن و تجارت ، سازمان تاکسیرانی و ایران خودرو منعقد شد قرار شد با همکاری بانک پارسیان ، ملت و تجارت 90 هزار تاکسی فرسوده در کل کشور را از رده خارج و نوسازی شود.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هر دستگاه خودرو می تواند مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات جهت نوسازی دریافت نماید که از امروز 12 بهمن ماه تا لغایت 21 بهمن ماه که همزمان با آغاز دهه فجر می توانند به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام  مراجعه نمایند.

وی در خصوص بازپرداخت تسهیلات این وام افزود: همچنین مدت زمان بازپرداخت وام خودروهای فرسوده را 48 ماهه و با سود 16 درصد و اقساط آن رانیز ماهیانه حدود 570 هزار تومان اعلام کرد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به مدل تاکسی های جایگزین خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروهای پژو 405 و سمند EF7 پایه گازسوز از محصولات شرکت ایران خودرو جایگزین تاکسی های فرسوده شده اند.

ابراهیمی با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام گفت: تاکسیرانان در زمان ثبت نام باید اصل سند خودرو و یا همان برگ سبز ، اصل کارت خودرو ، اصل کارت ملی مالک و اصل پروانه تاکسیرانی مالک را به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد : همچنین مبلغ 5 میلیون تومان بابت ارزش اسقاط از مبلغ کل خودرو کسر خواهد شد.

وی اذعان داشت: هم اکنون کلیه خودروهایی که سال تولید آن از تاریخ 1383 و قبل از آن می باشد می توانند در این طرح شرکت نمایند .

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ثبت نام تاکسیرانان طبق جدول زمانبندی در دفاتر پیشخوان دولت گفت: جدول زمانبندی به این صورت است که در روز دوشنبه 12 بهمن ماه سال جاری کلیه خودروهایی که رقم سمت راست پلاکشان با عدد 2 شروع می شود و در روزهای بعد به ترتیب افزایش رقم سمت راست پلاک خودرو افراد می توانند جهت ثبت نام خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند همچنین این روند ثبت نام تا تاریخ 21 بهمن ماه برای کلیه خودروهای دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی با اشاره به زمان تحویل این خودروها اظهار داشت: همچنین تحویل خودروها از اسفندماه آغاز می شود و در این ماه 8000 دستگاه، در فروردین‌ماه 7000 دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای جدید جایگزین خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: