جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 بهمن 1394     
امکان خواندن پیام‌های حذف شده

امکان تهیه بک آپ رمزنگاری شده ی محلی غیر ابری از طریق سرویس iTunes هم فراهم است.

با وجود رمزنگاری شدن پیام ها به روش end-to-end، اپل هنوز هم قادر به خواندن آنها در سرویس iMessage است.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، از آن جا که در سرویس iMessage شرکت اپل از روش رمزنگاری end-to-end استفاده می شود، اگر مقامات فدرال خواستار تحویل پیام های کاربران شوند، اپل به راحتی می تواند با ادعای در دست نداشتن کلید این رمزنگاری، از دادن داده ها به آنها طرفه رود. در این روش خاص، پیام ها بین دستگاه های اپل رمزنگاری شده به نحوی که تنها فرستنده و گیرنده ی پیام از محتوا آگاه و قادر به خواندن آن هستند.

با این حال، هنوز هم پیام صدها میلیون کاربر اپل بعد از اعمال رمزنگاری end-to-endاز سوی این شرکت، در سرور اپل به شکل متن ساده ذخیره می شوند.

اگر سرویس iCloud Backup را بر روی دستگاه های اپل فعال کرده باشید، رونوشتی از همه ی پیام ها، عکس ها و هر نوع اطلاعات مهم دیگر ذخیره شده در دستگاه تان، با استفاده از کلیدی که تحت کنترل اپل است در iCloud رمزنگاری می شوند. این کار به اپل اجازه می دهد تا ضمن ورود به حساب تان، اطلاعات محرمانه و شخصی تان را مشاهده کند.

اگرچه اپل به شما اجازه می دهد هر زمان که خواستید این سرویس را غیر فعال کنید، اما روشی را به شما ارائه نمی هد که به واسطه ی آن بتوانید ضمن رمزنگاری بک آپ های iCloud به صورت محلی، بدون فراهم کردن امکان دسترسی به آنها از سوی اپل، فقط اجازه ی ذخیره ی داده های شخصی مثل iMessage و پیام های SMS را بر روی سرور این شرکت بدهید.

با این حال امکان تهیه بک آپ رمزنگاری شده ی محلی غیر ابری از طریق سرویس iTunes هم فراهم است.

از یک سو، شرکت اپل قابلیت رمزنگاری end-to-end را به کاربرانش ارائه می دهد و از سوی دیگر از آنها می خواهد که به محض فعال کردن دستگاه های آیفون و آیپد، حساب iCloud را در دستگاه های خود نصب کنند تا از این طریق بتواند به صورت خودکار بک آپ هایی از آنها تهیه کند. اقدامی که می تواند بستر خوانش اطلاعات شخصی کاربران را نه فقط برای شرکت بلکه برای نهادهای امنیتی و هکرها نیز فراهم کند.

اگرچه اعلام دقیق تعداد کاربران در معرض خطر مشکل است اما برآورد های اخیر شرکت Asymco نشان می دهد که در مارس سال ۲۰۱۴، پانصد نفر کاربر سرویس iCloud بوده اند.

تا کنون نه آمار دقیقی از تعداد کاربران سرویس بک آپ iCloud از سوی اپل رسانه یی شده است و نه مشخص است که به چه دلیل این شرکت به کاربرانش اجازه نمی دهد تا بک آپ های ابری خود را که به صورت محلی رمزنگاری شده اند ذخیره کنند. برخی می گویند هدف اپل از این کار این است که امکان رمزشکنی برای آن دسته از کاربرانی که رمز عبور شان را فراموش کرده اند میسر باشد.

در شرایطی که بر سر مقوله ی رمزنگاری، مقامات فدرال و شرکت اپل دچار اختلاف هستند و مقامات، اعمال رمزنگاری قوی تر از سوی اپل را مانعی بر سر راه دستگیری مجرمین سایبری می بیند، نادیده گرفتن چنین نقاط ضعف و حفره های امنیتی در محصولات اپل از سوی مسئولین این شرکت، ممکن است موجب شود تا مقامات بتواند با توسل به زور و اجبار، این شرکت را مجاب به تحویل اطلاعات کاربرانش بکنند.

از طریق یکی از دو روش زیر می توانید جلوی دسترسی شرکت اپل به داده های خود را بگیرد:

• با استفاده از سرویس iTunes ، یک بک آپ به صورت محلی از داده های شخصی تان تهیه کنید.
• با دنبال کردن گام های زیر به بخش iCloud Backup رفته و این قابلیت را غیر فعال سازید.

Settings → iCloud → Storage & Backup → iCloud Backup

حالا، با فشردن دکمه ی OK تأیید کنید که دستگاه iPhone دیگر از داده هایتان به صورت خودکار برای سرویس ذخیره ی iCloud بک آپ تهیه نمی کند.http://www.itsn.ir/




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: